PNEUMATIKYPNEUMATIKY UKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKYUKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKY RADYRADY

AKTUALITY A TISKOVÉ INFORMACE

MICHELIN X MULTI – nová generace pneumatik pro regionální užití

MICHELIN X MULTI – nová generace pneumatik pro regionální užití

Michelin uvádí na trh novou generaci nejoblíbenější řady nákladních pneumatik MICHELIN X MULTI. Pneumatiky jsou určené pro přepravní společnosti, které se pohybují na krátké a středně dlouhé vzdálenosti po regionálních silnicích. Pneumatiky zajišťují v porovnání se současnou řadou o 15 až 20 % delší kilometrový výkon bez navýšení nákladů pro uživatele.

Nové pneumatiky byly vyvinuty tak, aby od prvního do posledního milimetru běhounu zaručily nejnižší možné náklady na kilometr a zároveň maximální přilnavost. Kompletní řada MICHELIN X MULTI je určena na všechny typy silnic v regionálním a celonárodním provozu. Nejprve budou k dispozici čtyři nejvýznamnější konfigurace: rozměr 315/70 R 22,5 na všechny pozice a hnací nápravy a rozměr 385/55 R 22,5 na řídicí a návěsové nápravy. V září bude řada MICHELIN X MULTI rozšířena o rozměry 295/60 R 22,5 a 315/60 R 22,5 MICHELIN X MULTI D a na začátku příštího roku se objeví pneumatika 315/70 R 22,5 MICHELIN X MULTI D Remix.

 

Nová řada využívá inovativní technologie, které zajišťují efektivnější výkonnost:

 

POWERCOIL - Technologie založená na nové generaci ocelového vlákna, které je lehčí, ale pevnější. Díky tomu se snižuje hmotnost pneumatiky, a přitom se uchovává její maximální nosnost a odolnost.

 

INFINICOIL - Ocelové lanko o délce 400 metrů po celém obvodu pneumatiky zvyšuje odolnost pneumatiky i stabilitu po celou dobu jejího užívání a zároveň prodlužuje její životnost.

 

REGENION - Technologie dezénu se samoregeneračními schopnostmi spočívá v otevírání se nových drážek úměrně s narůstajícím opotřebením běhounu. Nově vzniklé drážky zaručují nepřetržitou přilnavost, záběr a bezpečnost po celou dobu užívání pneumatiky.

 

CARBION - Stejnorodější směs pryže vzniklá v rámci inovačního procesu slučování jednotlivých složek v kapalné fázi prodlužuje kilometrovou životnost a snižuje valivý odpor a tím i spotřebu paliva.

 

Stejně jako u jiných nákladních pneumatik z nabídky Michelin využívají pneumatiky MICHELIN X MULTI vysoce kvalitní kostry. Díky tomu mohou být následně prořezané a protektorované technologií MICHELIN REMIX. Využitím maximálního potenciálu pneumatiky i kostry šetří přepravní společnosti své provozní náklady a zároveň chrání životní prostředí.

 

Testy prokázaly, že nová generace ujede o 15 až 20 % více kilometrů než současná řada pneumatik MICHELIN X MultiWay 3D bez jakéhokoliv navýšení nákladů pro uživatele.

 

 

MICHELIN X MULTI F


 

Nová pneumatika MICHELIN X MULTI F 385/55 R 22,5 na řídicí nápravy snižuje náklady v regionální i celonárodní přepravě a v porovnání s pneumatikami předchozí generace zvyšuje kilometrový proběh o 20 %[1].

 

MICHELIN X MULTI F má běhoun z pryže nové generace, která umožňuje snížit výšku běhounu a zachovat si přitom stejnou kilometrovou životnost. Menší množství pryže se rovněž promítá do větší tuhosti pneumatiky, díky čemuž nedochází k přehřívání, které ničí strukturu pryžové směsi.

 

Dalším faktorem, který prodlužuje životnost pneumatik MICHELIN X MULTI F, je běhoun širší o 6 mm v porovnání s předchozí řadou[2]. Širší běhoun optimalizuje kontaktní plochu a zpomaluje tak rychlost opotřebení. Pneumatiky také zaručují vysokou míru bezpečnosti v náročných povětrnostních podmínkách. Maximální bezpečnost zajišťuje nová směs pryže v kombinaci s Delta lamelami.

 

Delta lamely jsou hluboké, speciálně vyvinuté drážky, které jsou strategicky umístěné v dezénových blocích. Zvyšují efektivitu brzdného výkonu a přilnavost v zimních podmínkách při průjezdu zatáčkami i na kluzkém povrchu. Lamely jsou uspořádány ve směru otáčení pneumatiky, aby zajistily rovnoměrné opotřebení pneumatiky v počáteční fázi jejího užívání a zvýšily tak celkovou životnost pneumatiky.

 

MICHELIN X MULTI F spadá z hlediska valivého odporu do evropské klasifikační třídy B. Díky tomu mají uživatelé nových pneumatik jistotu, že v tomto ohledu užívají jedny z nejlepších pneumatik ve své třídě a že optimalizují svou celkovou spotřebu paliva.

 

 

MICHELIN X MULTI Z

Nová pneumatika MICHELIN X MULTI Z 315/70 R 22,5 na všechny pozice snižuje náklady v rámci regionálního i celonárodního provozu a oproti předchozí generaci pneumatik nabízí o 15 % více ujetých kilometrů[3].

 

Pneumatika MICHELIN X MULTI Z, určená pro všechny typy silnic v regionální a celostátní přepravě, využívá nové generace běhounové směsi pryže, která umožňuje snížit výšku běhounu, a přitom zachovat maximální kilometrový proběh pneumatiky. Nová technologie REGENION s 3D dezénovými prvky vytvořenými vulkanizací umožňuje samoregeneraci běhounu, který spolu s tím, jak se opotřebovává, odkrývá nové drážky. Nově otevřené drážky zaručují nepřetržitou přilnavost, záběr a bezpečnost v širokém rozsahu povětrnostních podmínek a po celou dobu užívání pneumatiky - od prvního do posledního kilometru.

 

 

REGENION zároveň prodlužuje životnost pneumatiky, protože dezén s technologií REGENION zajišťuje optimální plochu kontaktu pneumatiky s povrchem a zaručuje tak její delší životnost. Nová generace pneumatik s technologií REGENION nabízí v každém počasí maximální míru přilnavosti po celou dobu jejich užívání. Značení 3PMSF na bočnici pneumatiky potvrzuje efektivní výkony a bezpečnost i v zimních podmínkách.

 

Technologie INFINICOIL je založená na ocelovém lanku dlouhém přibližně 400 metrů, které se nachází po celém obvodu pneumatiky. Technologie zpevňuje stavbu a zároveň zvyšuje stabilitu a odolnost pneumatik MICHELIN X MULTI Z po celou dobu jejich životnosti.

 

MICHELIN X MULTI D

Nejnovější generace pneumatik MICHELIN X MULTI D 315/70 R 22,5 pro hnací nápravy snižuje náklady na regionální a celostátní přepravu a v porovnání s pneumatikami předchozí generace prodlužuje kilometrovou životnost o 20 %[4].

 

Pneumatika MICHELIN X MULTI D využívá řadu patentovaných technologií Michelin. Jednou z nich je nová generace směsi pryže, která prodlužuje životnost pneumatiky a zvyšuje její bezpečnost. Tuhý dezén  REGENION zvyšuje kilometrový potenciál pneumatiky. REGENION zároveň představuje samoregenerační technologii: úměrně s postupným opotřebováváním běhounu se v něm otevírají nové drážky, které tak zaručují nepřetržitou přilnavost, záběr a bezpečnost v široké škále povětrnostních podmínek po celou dobu užívání pneumatiky - od prvního do posledního kilometru.

 

Lamely TowerPump jsou malé trubkovité kanálky v dezénových blocích, které fungují jako čerpadlo a efektivně odvádějí vodu pryč z místa kontaktu pneumatiky s povrchem, čímž zvyšují přilnavost pneumatiky na mokrém povrchu.

 

Pneumatiky MICHELIN X MULTI D jsou ohleduplné k životnímu prostředí díky technologii kostry POWERCOIL spočívající v nové generaci ocelového lanka, které je lehčí, ale pevnější. Pneumatika má proto menší hmotnost, ale zachovává si svou nosnost i odolnost.

Další výhodou pneumatik MICHELIN X MULTI D je jejich nízká hlučnost zajištěná díky kombinaci tuhých dezénových bloků s pryžovými prvky v drážkách na vnější straně po celém obvodu pneumatiky.

 

 

MICHELIN X MULTI T2

Nová pneumatika MICHELIN X MULTI T2 385/55 R 22,5 na návěsy a přívěsy snižuje přepravní náklady a nabízí o 20 % vyšší kilometrový proběh než pneumatika předchozí generace[5].

 

Pneumatika MICHELIN X MULTI T2 využívá směsi pryže nové generace. Běhoun je v porovnání s pneumatikou předchozí řady širší o 6 mm[6]. Díky tomu se optimalizuje kontaktní plocha a tím se snižuje míra opotřebení a prodlužuje životnost pneumatiky.

 

Běhoun nové pneumatiky využívá technologii REGENION. Díky ní je běhoun tužší a optimalizuje se kontaktní plocha pneumatiky. Tím se zpomaluje opotřebení běhounu a prodlužuje životnost pneumatiky. Tato technologie využívá 3D dezénové prvky vytvořené vulkanizací a zajišťuje samoregenerační schopnosti běhounu, protože spolu s postupujícím opotřebením se v něm odkrývají nové drážky, které zaručují přilnavost za každého počasí a pomáhají odvést vodu pryč z místa kontaktu mezi pneumatikou a mokrou vozovkou.

 

Technologie CARBION představuje homogennější směs pryže, která vzniká v rámci inovačního procesu slučování jednotlivých složek v kapalné fázi. Směs pryže prodlužuje kilometrovou životnost a snižuje valivý odpor a tím i spotřebu paliva.

 

 

Michelin je celosvětovým technologickým lídrem na trhu s pneumatikami. Skupina Michelin vyrábí, prodává a propaguje produkty a služby související s mobilitou - pneumatiky pro osobní i nákladní vozidla, letadla, jízdní kola, zemědělské a stavební stroje, motocykly, stejně jako průvodce, mapy, atlasy a internetové služby (ViaMichelin.com). Sídlo Skupiny je ve francouzském městě Clermont-Ferrand. Společnost zaměstnává více než 111 tisíc osob ve 170 zemích. Michelin má 68 výrobních závodů v 17 zemích.

transport.michelin.cz

 

 

Doplňující informace poskytuje:

Ewa Konopka, tisková mluvčí Michelin Polska

tel.: 691 117 472

e-mail: ewa.konopka@pl.michelin.com

 

Aleksandra Majchrzak, Weber Shandwick

tel.: 691 745 293

e-mail: aleksandra.majchrzak@webershandwick.pl



[1] Interní test z roku 2015 porovnávající dva tahače s pneumatikami MICHELIN X MULTI F 385/55 R 22,5 a MICHELIN XFA ENERGY AS 385/55 R 22,5.

[2] Tamtéž.

[3] Interní test z roku 2014 porovnávající dva tahače s pneumatikami MICHELIN X MULTI Z 315/70 R 22,5 a MICHELIN X MULTIWAY 3D XZE 315/70 R 22,5.

[4] Interní test z roku 2016 porovnávající dva tahače s pneumatikami MICHELIN X MULTI D 315/70 R 22,5 a MICHELIN X MULTIWAY 3D XDE 315/70 R 22,5.

[5] Interní test z roku 2015 porovnávající dvě soupravy tahačů s 3nápravovým návěsem s pneumatikami MICHELIN X MULTI T2 385/55 R 22,5 a MICHELIN X MULTI T 385/55 R 22,5.

[6] Tamtéž.


KONTAKT PRO TISK

UVEDENÉ ČLÁNKY

  • SOUVISEJÍCÍ
  • OBLÍBENÉ
  • NEJNOVĚJŠÍ