PNEUMATIKYPNEUMATIKY PRODEJCIPRODEJCI RADYRADY

AKTUALITY A TISKOVÉ INFORMACE

a novinky na Dakaru 2015

a novinky na Dakaru 2015

Michelin and novinky na Dakaru 2015 – TISKOVÝ BALÍČEK

" Když se Michelin před třemi lety rozhodl vrátit se zpět na Dakar pod svým vlastním jménem, učinil tak s velkými očekáváními. V souladu se svými zásadami se Skupina účastní takovýchto akcí pouze tehdy, pokud je tato soutěž schopna obsáhnout každý aspekt vize společnosti v oblasti motosportu.

Pro Michelin představuje motorsport neocenitelnou laboratoř, ve které může vyvíjet testovat a validovat své inovace. Hodnota kterékoliv disciplíny je přímo spojena s důležitostí technických nařízení: Michelin se zapojuje do motosportu, aby se učil a získával zkušenosti a následně se podělil o takto získané výhody s motoristy, řidiči kamionů a motocyklisty na celém světe.

Dalším zásadním prvkem je pro Michelin kvalita týmů a soutěžících i jejich technické požadavky. Naše Skupina se chce vždy zapojovat do technických a sportovních projektů s plně oddanými partnery a využíváme proto naše veškeré znalosti a schopnosti, abychom zajistili jejich spokojenost jak ve smyslu nabízených produktů, tak služeb, které jim poskytujeme.

V neposlední řadě všechny akce, ve kterých Michelin soutěží, slouží jako platforma, která umožňuje značce předávat svůj vzkaz o odpovědnosti, energetické účinnosti a bezpečnosti silničního provozu maximálnímu počtu lidí. A to je možné pouze, pokud jsou tyto akce atraktivní pro široké publikum.  Znamená to, že kvalita takovýchto show hraje v této rovnici zásadní roli.


Dakar v sobě spojuje všechny tyto neoddělitelné prvky a naše Skupina má to potěšení se jí v letošním roce opět účastnit, a to spolu s organizátorem celé akce, Amaury Sport Organisation (ASO). Proto budeme doprovázet své partnery po dobou těchto dvou mimořádně intenzivních týdnů a poskytovat jim univerzální pneumatiky schopné jízdy na hrubém a odírajícím povrchu, na blátě a písku nad rámec 24 hodinové služby ve všech třech zemích, do kterých rallye zavítá - Argentina, Bolívie a  Chile.  Dakar nadále představuje nepřekonatelnou příležitost demonstrovat schopnosti Michelin Motorsportu ve smyslu výrobků, organizace a logistiky.

Pro Michelin je letos hlavní novinkou (tedy kromě toho, že trasa začíná a končí v Argentině a existuje speciální maratonská etapa pro automobily a nákladní auta) návrat Peugeot Sport s novým Peugeotem 2008 DKR,  mimořádně silnou, technologicky nadupanou dvoukolovou buginou. Francouzský výrobce svěřil své tři vozy významným jezdcům, konkrétně Stéphanu PETERHANSELOVI, několikanásobnému vítězi Dakaru jak na dvou, tak na čtyřech kolech, Cyrilu DESPRESOVI, který poté, co loni změnil tým a z KTM přešel do Yamahy, jede letos poprvé tento zničující závod v automobilu a Carlosu SAINZOVI, dvojnásobnému mistru světa a veteránu Dakaru.

Pro Peugeot 2008 DKRs a jeho řidiče vyvinul Michelin pneumatiku na míru: MICHELIN D15 (rozměr: 37/12.5-17).Tato velká pneumatika umožní vozům zvýšit rychlost až na 200 km za hodinu  a zároveň zaručuje, že zabere a dostane se z kluzkých situací, kde existuje velmi malá přilnavost k povrchu, jako je například bláto nebo písek. Je dostatečně silná a odolná, aby vydržela například tvrdé dopady, kterým jsou  závodníci a jejich vozidla na Dakaru 2015 vystaveni po celých dlouhých 9 tisíc km  tohoto maratónu.

Michelin nabídne stejnou úroveň podpory všem svým partnerům v závodu díky pneumatikám, které jsou schopné demonstrovat své vlastnosti  výhrou posledních dvou ročníků Dakaru. Jsou to pneumatiky MICHELIN Latitude C pro auta s náhonem na všechna 4 kola (Rozměr: 245/80-16), MICHELIN Desert Race (kompletní s MICHELIN Bibmousse) pro motocykly a oslavovaný MICHELIN XZL, který byl vyvinut poměrně nedávno a obsahuje nejnovější technologie určené pro nákladní pneumatiky.

A konečně, na kontinentu jako je Jižní Amerika, kde jsou dopravní nehody jednou z hlavních příčin úmrtí a kde je jen 20% silniční sítě vyasfaltováno, nás Dakar přímo spojí s více než 4 miliony diváků, kteří sledují tuto událost přímo na místě. Je to také neporovnatelná příležitost, jak je možné získat spolu s FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) širokou pozornost a šířit do povědomí veřejnosti informace o bezpečnosti silničního provozu.

 

Tím, že podporujeme bezpečnost silničního provozu a poskytujeme velmi cennou zpětnou vazbu našemu vývojovému a výzkumného oddělení a zároveň podporujeme růst Michelinu v Jižní Africe tím, že představujeme kvality pneumatik naší značky, ctíme z celého srdce náš závazek podporovat právě oblast, kde motosport hraje velmi zásadní roli v rozvoji mobility budoucnosti."

 

Pascal COUASNON

Ředitel Michelin Motorsport

Michelin a Dakar: rovnováha mezi skvělou podívanou a inovací

Skupina Michelin Group se pravidelně účastní Dakaru od roku 1982 (v letech 2008 až 2012 prostřednictvím své značky BFGoodrich - specialisty v oblasti off-roadových pneumatik) a je to závod, který má pro francouzského výrobce zvláštní význam.  Michelin a Dakar sdílejí stejné hodnoty, které vykrystalizovaly v tříletém partnerství mezi Skupinou a organizátorem závodu Amaury Sport Organisation (ASO). Tato smlouva vyprší v roce 2015 a již nyní probíhají diskuze obou stran o prodloužení této úspěšné spolupráce.

Bezkonkurenční podívaná

Rallye Paříž-Dakar vznikla v roce 1978 jako soutěž, která v sobě spojovala dobrodružství, vytrvalost a orientační závod a našla si svou cestu z francouzského hlavního města do hlavního města Senegalu v Africe. Nabídla svým fanouškům nejúžasnější show ve světě motosportu. V dech beroucí krajině museli soutěžící překonat nehostinné prvky a také časti překonávavat sami sebe, i když byli oslabeni průběhem a strastmi závodu. Odolnost lidí i strojů byla vystavena nejnáročnějším testům zvláštních etap, které neměly s účastníky žádné slitování. V takovémto extrémním a vzrušujícím prostředí se ze soutěžících stali hrdinové a jejich stroje legendami.

Jak roky ubíhaly, tak počet účastníků závodu úspěšné stoupal a přitahoval nejlepší jezdce a řidiče a také výrobce nejlepších automobilů, motorek a nákladních aut. Michelin zvyšoval své úsilí od roku 1982 jak poskytováním svých pneumatik, tak službami speciálně navrženými pro takovéto extrémní prostředí. Je také třeba připomenout, že Rallye Dakar je zároveň skvělou příležitostí pro francouzského výrobce porovnat se se svými konkurenty skutečně světové úrovně.

Dnes je tento závod, který se již po sedmé koná v Jižní Americe zcela opodstatněně považován za nejprestižnější svého druhu. Cestující cirkus Rallye Dakar  sledují přímo v průběhu pouhých dvou týdnů více než 4 miliony diváků a záběry ze závodu jsou přímo přenášeny jak televizí, tak internetem, což umožní sledování další více než miliardě lidí na celém světě.

Závodníci a jejich posádky testují sami sebe na cestě, která je lemována těžkostmi. Nutnost spojit čistou rychlost, orientační schopnosti, velmi pečlivé spoluřízení, důslednost, vytrvalost a schopnost překonat ty nejnáročnější terény, to vše činí z Dakaru podle všech možných standardů velmi komplexní výzvu.

V roce 2015 charakterizují Dakar nové významné doplňky.  Za prvé, organizátoři navrhli trasu, která začíná i končí v hlavním městě Argentiny Buenos Aires, městské aglomeraci, která je domovem pro 15 milionů lidí. 4. ledna opustí závodníci metropoli ve směru na chilské pobřežní město Iquique, které se nachází u vstupní brány do pouště Atacama. Nejdříve závodníci přejedou argentinský venkov před tím, než dojedou  do Villa Carlos Paz a další den se pak vydají po kamenné cestě na své trati do San Juan. Poté budou moci nasát úžasnou scenérii podél cest s červeným prachem, které vedou do Chilecito. Další velkou výzvu pro ně představuje pokoření And spolu s cestami, které se vinou podél starých důlních tratí ve výšce až 4 800 metrů, aby dosáhli Copiapa a čelili strašlivé poušti Atacama. Následující den pak budou vystaveni těžké zkoušce v podobě pohyblivých písků 'fesh-fesh' po celé cestě do Antofagasty na chilském pobřeží. Úžasné výhledy na oceán je pak povedou po zbytek dne až do Iquique...tedy alespoň soutěžní posádky a jezdce!

V letošním roce se organizátoři rallye rozhodli po desetileté absenci znovu představit úsek „maratónu" pro závodníky v automobilech a nákladních vozech. Tyto úseky „maratónu" představují pro účastníky extrémní vytrvalostní výzvy, protože na konci soutěžního dne nebudou mít závodníci luxus toho moci se spolehnout se na své technické týmy, které opraví jejich vozidla. Je totiž povolena pouze asistence mezi závodníky. Ti pak budou spát v izolovaném bivaku, zatímco jejich vozidla budou zaparkována v parc ferme.

Tento úsek se pojede mezi Iquique a Uyuni v Bolívii.

Účastníci se rozdělí do tří skupin, které pojedou tento maratónový úsek postupně: nejdříve automobily, poté motorky a nakonec nákladní vozy. Motorky a čtyřkoloví závodníci budou moci odpočívat v Iquique 10. ledna před tím, než budou další den pokračovat směrem do Uyuni v Bolívii. Posádky vozů a nákladních aut si nebudou moci odpočinout až do 12. ledna. 11. ledna budou soutěžící všech kategorií na cestě mezi Iquique a Uyuni k maratónovému táboru. Pak ráno 12. ledna všichni vyrazí na maratónový úsek.

Všichni účastníci Dakaru budou pokračovat směrem do Calamy před tím, než se následující den opět vrátí před Andy do Argentiny. Po protažení ve vysokých nadmořských výškách (začínajících na 3 600 metrech s navazující částí ve 4 970 metrech v Paso de l'Acay) dorazí do Salta. Tři etapy, pak přestávka mezi nimi a závěr v Buenos Aires. V této závěrečné fázi soutěže převážně hladké trati přejdou do vlnité krajiny, ale tím, že místy vegetace prorůstá až do cesty, musí se závodníci neustále vrcholně soustředit. Právě mezi Saltou, Termas de Rio Hondo a  Rosariem mohou účastníci ještě zatřást finálním klasifikačním pořadím  tím, že odhalí svůj skutečný potenciál. Po všem svém vynaloženém úsilí si jistě všicni zaslouží velkolepý závěr, který je čeká v Buenos Aires, kde bude Dakar 2015 zakončen na pódiu městského Technopolisu 17. ledna 2015.

Závod, který inspiruje inovace

Coby technologický lídr v oblasti výroby pneumatik je Michelin rozhodnut stát se co nejširším partnerem nejlepších jezdců a řidičů a nejlepších týmů a ruku v ruce spolupracovat s elitou této disciplíny a zpřístupnit jim nejnovější inovace ve snaze dosáhnout společného cíle - vítězství. Vše se skrývá ve skutečnosti, že značka drží na Dakaru mimořádný rekord: 31 vítězství v kategorii motorek a nákladních vozů, 17 v kategorii automobilů plus 11 dalších pod značkou BFGoodrich. To představuje jedinečný sportovní úspěch dosažený díky bezchybnému výkonu v nejnáročnějších podmínkách.

Právě motosport se jeví pro Michelin jako ideální prostředí pro vývoj nových technologií. Podmínky, kterým je třeba čelit v oblasti cross-country rallye, jsou pro pneumatiky tak náročné, že Rallye Dakar slouží jako laboratoř v reálném prostředí, díky které je možné hodnotit inovace v neporovnatelných podmínkách.

V průběhu 13 dnů soutěže a tras, které představují 4 257 km (pro automobily) specifických tratí přes Argentinu, Bolívii a Chile šokujícím spektrum různých terénů, je možné setkat se se všemi možnými problémy, které si jen závodníci dokáží představit - hladké i drsné terény, ohromné plochy písčitých pouští.

Aby mohla uspokojit poptávku vyvolanou touto jedinečnou a tolik rozmanitou akcí, nabízí francouzská firma závodníkům Dakaru pneumatiky, které v sobě mají zapracovány ty nejlepší technologie.

"Zkušenosti získávané na Dakaru rok za rokem nám umožňují posouvat technologické hranice stále dále a zlepšovat tak vnitřní vlastnosti našich pneumatik a systémy proti jejich propíchnutí," říká ředitel MICHELIN Motorsport Pascal COUASNON.

V cross-country rallye je terén, se kterým se jezdci setkávají, mimořádně záludný díky své drsné a agresivní povaze, která v kombinaci s horkem a zimou, kterým jsou vystavováni, podrobuje pneumatiky vyčerpávajícímu testu. Proto jsou pneumatiky tak strategicky významné a proto Dakar tak významně přispívá k vývoji nejnovější generace pneumatik Michelin pro motorky, automobily a nákladní vozy určené pro Jižní Ameriku a země, kde se silniční sítě stale rozvíjejí. Cílem je vyrobit pneumatiky Michelin, které jsou bezpečnější, palivově účinnější a odolnější, schopné zlepšovat mobilitu a snižovat náklady na kilometr pro všechny motocyklisty, motoristy a řidiče nákladních vozů.

Je to právě tato rovnováha mezi divadlem a inovací, proč je motosport pro Michelin tak zásadní - hraje klíčovou rolu ve snaze překračovat hranice a přitom představuje strategický přístup k výzkumu a vývoji v rámci Skupiny, který je známý jako koncepce MICHELIN Total Performance. Znamená to potřebu v sobě spojit v rámci jedné pneumatiky to nejlepší z několika faktorů výkonu, aniž by byl obětován jeden na úkor druhého. Právě tato filozofie charakterizuje všechny aktivity Skupiny.

V neposlední řadě pak Michelin a FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) spolupracují ve snaze vzdělávat lidi na celém světě o významu bezpečnosti silničního provozu. Jeden z nástrojů vyvinutých touto iniciativou coby součást kampaně FIA Action for Road Safety  na sebe bere podobu 10 zlatých pravidel. Michelin a FIA využívají některé z nejprestižnějších závodů motosportu na světě právě pro šíření tohoto vzkazu a přispívají tak k plnění celosvětového plánu dekády aktivních kroků vedoucích k bezpečnosti silničního provozu 2011-2020 s cílem zachránit v příštích 10 letech 5 milionů životů.

http://www.goldenrules-fia-michelin.com

 

Řada Michelin pro Dakar 2015

Michelin nabízí svým partnerům na Dakaru 2015 komplexní řadu pneumatik pro automobily, motorky a nákladní vozy. V letošním roce francouzský výrobce pneumatik dokonce vyvinul na míru šitou extra velkou pneumatiku (rozměr: 37/12.5-17) MICHELIN D15 pro nový Peugeot 2008 DKRs.

 

Dakar představuje pro Michelin příležitost demonstrovat skutečnost, že všechny pneumatiky společnosti v sobě spojují různé druhy silných stránek v nejlepší možné míře díky koncepci MICHELIN Total Performance.

 

Proto jsou všechny pneumatiky Michelin mimořádně univerzální a tato vlastnost je skutečně nepostradatelná, protože  každá pneuamtika musí být schopna podat maximální výkon na různých typech povrchů, což dokonale ilustruje mimořádné vlastnosti této extrémní soutěže:

- Hladké trati umožňují dosahovat vysoké rychlosti a často jsou spojeny také s vysokými teplotami, díky kterým se dostává do centra pozornosti také odolnost pneumatiky.

- Sekce s drsným povrchem vytvářejí významný stres a dopady na pneumatiky, a tím je  následně také vyžadována velká pevnost směsi a kostry.

- Písek klade důraz na bezchybný záběr, kdy kostra a běhoun musí být často schopny fungovat při nízkém tlaku v pneumatice.

Závodníci si budou muset poradit s těmito třemi rozdílnými situacemi prostřednictvím jednoho typu pneumatiky, což znamená, že pro Dakar zásadní mít k dispozici řešení, které je schopné takového univerzálního výkonu.

 

AUTOMOBILY A BUGINY

Nový MICHELIN D15 pro Peugeot 2008 DKR

Dakar 2015 představuje návrat Peugeot Sport do závodu po absenci téměř čtvrt století.  Pro tuto významnou  příležitost vyvinul francouzský výrobce velmi technologicky pokrokový a působivý nový dopravní prostředek o hmotnosti 1 280kg. Peugeot 2008 DKR je charakteristický převodovkou na zadní nápravě a významným snížením podvozku ve stylu bugin.

 

Peugeot 2008 DKR potřeboval specifickou pneumatiku a Michelin - tradiční partner Peugeot Sportu -  ji dle očekávání vyrobil. Jedná se o pneumatiku MICHELIN D15, s rozměrem 37/12.5-17 pro přední i zadní nápravu.

 

To představovalo výraznou technologickou výzvu, proože bylo nutné navrhnout pneumatiky, které jsou schopné přenést na povrch země sílu o velikosti 340 koní vytvořenou V6 twin-turbo dieselovým motorem s obsahem 3 litry  a zároveň si poradit s vysokou hodnotou točivého momentu až ve výši 800Nm.

Kromě toho čistý rozměr vozidla vyžadoval od inženýrů Michelin Motorsportu navrhnout větší pneumatiku než je MICHELIN Latitude C, který se používá pro automobily s pohonem všech čtyř kol (245/80-16).

Pro dosažení požadovaného výsledku musel pracovat Michelin simultánně na 4 klíčových prvcích pneuamtiky, kterými jsou dezén, konstrukce, materiály a profil.

Nový MICHELIN D15  čerpá výhody z otevřeného dezénu a velkých bloků, jejichž obloukový tvar je navržen tak, aby optimalizoval záběr a přilnavost k povrchu.  Konstrukce pneumatiky je flexibilní a odolná  a byla speciálně navržena tak, aby efektivně fungovala při nízkém tlaku. Je také schopna vydržet středně těžké nárazy. Použité materiály jsou také jedním z klíčových faktorů úspěchu této pneumatiky. Směs použitá na dezén je velmi odolná díky použití vysoce odolné syntetické gumy. Vlákna použitá na kostru pneumatiky byla vyrobena za použití velmi flexibilních materiálů, zatímco vrstvy koruny nabízejí efektivní ochranu proti propíchnutí. V neposlední řadě pak profil pneumatiky zůstává zcela oválný i v případě úniku vzduchu, aby bylo možné optimalizovat kontaktní plochu přávě v případě, že dojde ke snižení tlaku v pneumatice samotné

Nový MICHELIN D15 bude doprovázet na Dakaru 2015 tři mimořádné řidiče: Stéphana PETERHANSEL, několikanásobného vítěze závodu, dvojnásobného mistra světa rallye a veterána Dakaru Carlose SAINZE a Cyrila DESPRESE, legendárního motocyklového mistra, který pojede poprvé Rallye Dakar na 4 kolech.  Všichni tři podrobí novou pneumatiku Michelin  nejpřísnějším testům, což umožní vývojovému týmu získat cenné informace a data potřebná pro validaci technologií použitých při konstrukci pneumatiky.

POPIS

Řada: MICHELIN D15

Kola: Přední a zadní

Rozměr: 37/12.5-17

Charakteristika: Specifický design vytvořený na míru pro měkký povrch; zesílená kostra

Typické vlastnosti: Vysoké bočnice a velké bloky dezénu

Vývoj: Testovací program spolu s Peugeot Sport

Uživatelé: Peugeot Sport

MICHELIN Latitude C pro MINI X-Raid, Toyotu a další partnery společnosti v kategorii automobilů

Na základě své třicetileté zkušenosti z oblasti cross-country rallye vyvinul Michelin pneumatiku MICHELIN Latitude C, která se poprvé objevila na Dakaru v roce 2013 a od té doby již dvakrát tuto Rallye vyhrála.  Pneumatika byla navržena tak, aby vydržela rány a opotřebení spojené se stavem tratí a cest v Jižní Americe a zároveň stále poskytovala záběr potřebný k tomu, aby se jezdci mohli pohybovat i na písku.

Proto navrhl Michelin kostru, která je flexibilní a zároveň extrémně odolná. Má vysoké bočnice (245/80-16) a je schopna provozu při nízkém tlaku,  zaímco dezén umožňuje velmi účinný záběr.

Tato pneumatika byla také navržena tak, aby umožnila automobilům vážícím více než dvě tuny (např. Team X-Raid Minis  nebo Toyota Hilux) jet bezpečně po skalnatém povrchu rychlostí převyšující 180 km za hodinu.

Navíc je MICHELIN Latitude C dostatečně odolný, aby vydržel nejdelší etapy Rallye Dakar 2015, z nichž některé měří více než 780 kilometrů.

POPIS

Řada: MICHELIN Latitude C

Kola: Přední a zadní

Rozměr: 245/80-16

Charakteristika: Flexibilní, odolná kostra; dezén běhounu navržený pro efektivní záběr pneumatiky; delší životnost a odolnost pneumatiky

Typické vlastnosti: Vysoké bočnice

Vývoj: v rámci závodů Seriálu Rallye Dakar 2012 Dakar

Uživatelé: Řidiči automobilů s pohonem všech 4 kol

BFGoodrich Baja T/A KR2 pro buginy

Tato pneumatika, která byla uvedena na trh teprve nedávno (byla navržena na konci roku 2013 a slavila svůj debut na Dakaru 2014), byla vyvinuta ve Spojených státech s ohledem na závody Baja a Dakar.  Je charakteristická svým bezprecedentním rozměrem a jedinečnými vlastnostmi.

 

Tou první je design pneumatiky, který je založen na blocích dezénu, které jsou určeny k tomu, aby zajistily optimální záběr na měkkém povrchu a zlepšily brzdění. Mimoto její flexibilní kostra  umožňuje pneumatice fungovat při nízkém tlaku díky optimalizaci kontaktní plochy. A konečně oblast patky pneumatiky byla zesílena stejně jako koruna tak, aby se zlepšila schopnost pneumatiky odolávat propíchnutí.

Popis

Řada: BFGoodrich Baja T/A KR2

Kola: Přední a zadní

Rozměr: 37/12.5-17

Charakteristika: Specifický design navržený pro měkký povrch.  Zesílená struktura pro lepší pevnost.

Typické vlastnosti: Vysoké bočnice a tuhý design

Vývoj: Speciální testy ve Spojených státech a na Dakaru 2014

Uživatelé: Závodníci na buginách na Rallye Dakar 2015

MOTOCYKLY

Vítězná kombinace Michelinu: MICHELIN Desert Race...

Vítěz posledních 4 ročníků Dakaru, pneumatika MICHELIN Desert Race, nabízí lepší přilnavost, vetší pohyblivost a maximální odolnost tak, aby bylo možné se vyhnout pastím ve slavném skalnatém terénu závodu.

MICHELIN Desert Race byl vyvinut inženýry v Technologickém centru Michelinu a je skvěle přizpůsoben všem požadavkům továrních motorek 450cc.

Má asymetrický dezén a zářezy podél ramen, což představuje více prostoru mezi bloky dezénu. To přispívá k zesílení směrové stability, lepší přilnavosti a pohotovější reakci, a zároveň přebírá dlouhou životnost a univerzálnost spojenou s off-roadovými pneumatikami značky Michelin.

Popis

Řada: MICHELIN Desert Race

Kola: Přední a zadní

Rozměr: Přední = 90/90 R 21 - Zadní = 140/80 R 18

Charakteristika: Přilnavost, trakce, univerzálnost a pohyblivost

Typické vlastnosti: Vynikající stabilita ve vysokých rychlostech a při brzdění

Vývoj: V průběhu Rallye Dakar 2011, na Rallye Maroko 2011 (zadní) a na Dakaru 2012 a 2013 (pondělí)

Uživatelé: V běžném prodeji

...plus MICHELIN Bibmousse

Pneumatika MICHELIN Desert Race byla navržena tak, aby bezproblémově fungovala v tandemu společně s bezpečnostním systémem MICHELIN Bibmousse.

MICHELIN byl prvním výrobcem pneumatik, který nabídl řidičům technologii proti propíchnutí MICHELIN Bibmousse. Ta zahrnuje nahrazení vzduchu uvnitř pneumatiky pásem z pěny, který se roztáhne na tlak odpovídající 1,2 baru. Takto si tedy technologie MICHELIN Bibmousse poradila s potřebou vnitřní duše. Tento MICHELIN systém je lehčí než vnitřní duše a nabízí lepší vlastnosti díky snížené hmotnosti.

 

Bylo poměrně náročné technologii MICHELIN Bibmousse vyvinout, protože bylo potřeba pracovat nejméně se dvěma zásadními omezeními. Tím prvním bylo teplo vytvářené rychlostí motocyklu a tím druhým opakované šoky způsobované různými typy povrchů cross-country závodů.

NÁKLADNÍ VOZY

MICHELIN XZL+

Na Rallye Dakar 2015 bude více než 70% nákladních vozů vybaveno oslavovanou pneumatikou MICHELIN XZL+. Poté, co celé desetiletí dosahovala vítězství se svou pneumatikou MICHELIN XZL, nabízí firma se sídlem Clermont-Ferrand závodníkům evoluci své vlajkové pneumatiky. Tato pneumatika do náročných podmínek, která získala vysoké ocenění v rámci workshopů na celém světě i v rámci cross-country rallye, je charakteristická svou mimořádnou schopností fungovat i při nízkém tlaku. Její struktura je zároveň velmi flexibilní a silná, díky čemuž je adeptem na převoz nákladu na délku tisíců kilometrů, aniž by vykazovala jakékoliv známky únavy. Je ideální jak do pouště, tak na mokrý povrch, protože byla specificky navržena tak, aby skvěle zabírala na nezpevněném povrchu.

POPIS

Řada: MICHELIN XZL+

Kola: Přední a zadní

Rozměr: 14.00 R 20

Charakteristika: Běhoun navržený tak, aby optimalizoval záběr; odolnost a schopnost unést náklad

Typické vlastnosti: Funguje dobře při nízkém tlaku v pneumatice

Vývoj: 2013

Uživatelé: V běžném prodeji

 

Prémiová služba v srdci pouště: 24-hodinové Servisní centrum Michelinu

 

Michelin se účastní Dakaru také se svým Servisním centrem. Výměna pneumatik bude poskytována na každém tábořišti tak, aby závodníci mohli těžit z expertízy, poradenství a zázemí Michelinu.

10 montérů v mobilní kamionové dílně bude asistovat závodníkům a v průběhu celého závodu osadí a demontuje více než 3 000 pneumatik.

Tým Michelinu začíná fungovat již na úsvitu dne tak, aby do závodního dne stihl dojet do cíle etapy. Když do tábořiště dorazí závodníci, poradci Technického týmu Michelinu zanalyzují opotřebení pneumatik a poznamenají si vstupní poznámky účastníků. Poté jsou jim k dispozici při určování tlaku v pneumatikách, který se nejlépe hodí pro terén a povětrnostní podmínky následujícího dne.

Pak předají tyto informace vývojářům do Technologického centra Michelinu v Ladoux ve Francii, kteří je přidají do své databáze, která jim poté pomáhá při navrhování a vývoji pneumatik pro Rallye Dakar pro další rok.

 

Rekord Michelinu na Dakaru

17 vítězství v kategorii osobních automobilů

 

31 vítězství v kategorii motocyklů

31 vítězství v kategorii nákladních vozů


 

 


KONTAKT PRO TISK

UVEDENÉ ČLÁNKY

  • SOUVISEJÍCÍ
  • OBLÍBENÉ
  • NEJNOVĚJŠÍ