PNEUMATIKYPNEUMATIKY UKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKYUKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKY NAJDĚTE PRODEJCENAJDĚTE PRODEJCE

Průvodce nákupem pneumatik

OZNAČOVÁNÍ PNEUMATIK V BUDOUCNOSTI. VÝZNAMNÝ KROK KUPŘEDU PRO ZÁKAZNÍKY.

Michelin 20 Zář 2011

OZNAČOVÁNÍ PNEUMATIK V BUDOUCNOSTI.

Označování osobních pneumatik a pneumatik pro lehká užitková vozidla vstoupí v platnost 1. listopadu 2012 v rámci Evropské vyhlášky č. 1222/2009.

Nová vyhláška zajístí větší informovanost spotřebitelů o bezpečnosti pneumatik (brždění na mokru) tak rovněž o vlivu pneumatik na životní prostředí (valivý odpor a hluk). Grafika použitá pro označování pneumatik bude podobná té, kterou znáte z bílého zboží, ale jaké jsou přínosy pro spotřebitele?

Rozluštění údajů na štítku

Spotřeba paliva

V levé části štítku, bude údaj, který indikuje vliv pneumatik na spotřebu paliva a emise CO2. Pneumatiky jsou zodpovědné za přibližně 20% spotřeby vozidla a prostřednictvím valivého odporu. Snížení valivého odporu mlže proto významně ovlivnit energetickou efektivitu a zároveň snížit množství emisí vypouštěných do ovzduší. Je to právě úroveň valivého odporu, který je měřen na speciálním stroji, který určuje rozřazení do jednotlivých úrovní.

aký je rozdíl mezi pneumatikou kategorie A a G?

Je to zejména valivý odpor, který reprezentuje technologický vývoj oproti pneumatikám předchozích generací.

Je to zejména valivý odpor, který reprezentuje technologický vývoj oproti pneumatikám předchozích generací. Rozdíl ve spotřebě paliva v obutí kategorie A a G je okolo 0,5 litru na 100 km. Okolo 80 litrů paliva uspořeného během roku (na základě 16.000 kilometrů ujetých ročně). Více než 114 EUR úspor ročně v úspoře paliva (přepočteno na základě 1,50 EUR/litr paliva). Úspora paliva není důležitá pouze pro spotřebitele, ale rovněž pro životní prostředí. Emise CO2 jsou redukovány o 12g/km.

 

Brždění na mokru

Brždění na mokru
Na pravé straně štítku je stupnice týkající se brzdění na mokru. Měření je přesně definováno evropskou vyhláškou (rychlost, charakteristika vozovky, hloubka vody, teplota apod.) Třída rozřazuje pneumatiky podle referenční pneumatiky. Jaký je rozdíl mezi třídami A a F? (pro bezpečnost nebude používána třída G) Rozdíl mezi pneumatikou kategorie A a F je přes 10 metrů. Což představuje dvojnásobek délky vozidla.

Hlučnost

Hlučnost pneumatik je jeden z hlavních problémů . Spodní část štítku bude označovat úroveň hluku způsobený pneumatikou (resp. vozidlem). Bude uváděny v decibelech.

Minimální úroveň

Cílem této evropské vyhlášky je zlepšit informovanost zákazníků v těchto třech klíčových oblastech. Zároveň nebude možné homologovat nové typy pneumatik, které budou zařazeny v kategorii G pro valivý odpor nebo F pro brždění na mokru.

Další způsoby komunikace nového označování pneumatik

Pro pneumatiky osobních vozů, dodávek a nákladních automobilů budou informace prezentovány standardním způsobem na propagačních materiálech a webových stránkách. Stejné informace objevíte rovněž na faktůrách, které obdržíte od prodejců.

A co životnost pneumatik?

Společnost Michelin plně podporuje označování pneumatik z důvodu objektivního hodnocení výkonu pneumatik. Tento přístup je jasným směrem vpřed pro zákazníky. I přes to, že Michelin prosazoval označování pneumatik pro kategorii životnosti, resp. kilometrového nájezdu pneumatik, jelikož se jedná o důležitou charakteristiku pro zákazníky, tento údaj na štítcích nebude. Mezi jednotlivými produkty existuje velký rozdíl, který může činit až 20,000 kilometrů u stejného rozměru.

20,000 km 40,000 km

Cílem společnosti Michelin je přinášet na trh produkt s vyváženou charakteristikou v kategorii spotřeba paliva/záběr/životnost.

Vaše naposledy zobrazené články

V tomto okamžiku nejsou žádné naposledy zobrazené články

  • OSOBNÍ VOZIDLA
  • SUV - 4X4
  • DODÁVKY - KARAVANY
Loader