Řízení reaguje jinak - Proč moje auto vibruje?

Příznaky: Vibrace nebo kmitání

automobil edito vibrace nebo kmitání tipy a doporučení

automobil edito vibrace nebo kmitání tipy a doporučení

Diagnostika: Nevyvážené pneumatiky NEBO špatná funkce systému řízení a odpružení
  • Pneumatiky, které nejsou vyvážené, mohou způsobovat vibrace, které vedou k únavě řidiče, předčasnému nebo nerovnoměrnému opotřebení pneumatik a ke zbytečnému opotřebení odpružení vašeho vozidla.

 

Řešení a rady
  • Jednoduchým řešením je nechat si vyvážit pneumatiky
  • Také může být potřeba nechat opravit váš systém řízení a odpružení.
  • Hned při prvních známkách vibrací a kmitání navštivte svůj pneuservis.
  • Pokud vyvážení kol nevede k odstranění vibrací, nechte si zkontrolovat geometrii kol a/nebo systém odpružení.
  • Pneumatiky by měly být vyváženy po prvním nasazení na kola nebo po jejich opětovné montáži po opravě.

 Příznaky: Tah na jednu stranu nebo špatné řízení

automobil edito informační tah řízení tipy a doporučení

automobil edito informační tah řízení tipy a doporučení

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousta dnešních vozidel je vybavena zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol.

V tomto případě může být potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.

Příznaky: Špatná manipulace

automobil edito informační špatná manipulace tipy a doporučení

automobil edito informační špatná manipulace tipy a doporučení

Diagnostika: Poškození pneumatiky vyžadující opravu
  • Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
  • Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola vnitřní strany pneumatiky.

 

Řešení:
  • Správná oprava radiální pneumatiky (většina pneumatik) zahrnuje použití pryžové záplaty na vnitřní stranu pláště pneumatiky a pryžové výplně přímo na poškozené místo.
  • Nepokoušejte se opravit pneumatiky, pokud rozměr poškození přesahuje 6 mm na kterékoli části bočnice. Rovněž nenechávejte opravovat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je opotřebena přes 1,6 mm .
  • Poškozenou pneumatiku nahraďte rezervní pneumatikou. Na bočnici pneumatiky ověřte její správný tlak, rychlostní index a omezení týkající se počtu ujetých km. Nechte si vozidlo zkontrolovat v odborném pneuservisu.

 

Potřebujete další pomoc?