(*)Ve srovnání s předchozí generací MICHELIN Pilot Sport Cup+. Interní testy uskutečněné v roce 2013 na trati Jerez u pneumatik 235/35 ZR 19 namontovaných na Porsche GT3 997.
(**)Test uskutečněný na pneumatikách MICHELIN Pilot Sport Cup (1. generace), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. generace) a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 u rozměru 235/35 ZR 19, s tlakem huštění 2,3 barů (33 psi), na 3mm vodním filmu, při teplotě 26 °C, v rychlosti 80 km/h a 110 km/h. Interní test technologického centra Michelin v Ladoux v roce 2013.
DOPORUČENÍ OHLEDNĚ UŽÍVÁNÍ
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 je pneumatika typu semi-slick uzpůsobená speciálně pro užití na SUCHÝCH tratích, zatímco její nová verze, pneumatika MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R, byla vyvinutá pro extrémní jízdu na SUCHÉ závodní trati.
Na mokré trati či silnici se u všech semi-slick pneumatik vyskytuje zvýšené riziko aquaplaningu, zvláště pak v okamžiku, kdy jsou již částečně opotřebené. V takových situacích proto uzpůsobte svůj jízdní styl tím, že snížíte rychlost a zapojíte bezpečnostní a asistenční systémy vozidla.
Pneumatika zároveň splňuje zákonné požadavky pro užití na dálnicích a veřejných komunikacích v těch zemích, ve kterých je prodávána.
• Pro optimální ovladatelnost na trati i na silnici Michelin důrazně doporučuje montáž sady 4 pneumatik.
UŽITÍ NA SILNICI
• Dodržujte tlak huštění doporučený výrobcem vozidla.
UŽITÍ NA TRATI
• ZÁKLADNÍ INFORMACE
• Při užití pneumatik na trati vždy začínejte s tlakem huštění doporučeným pro SILNIČNÍ UŽITÍ, při němž se pneumatiky MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 postupně zahřejí.
• Po několika kolech tlak vzduchu v pneumatikách zkontrolujte a upravte jej na ideální provozní hodnotu.
• Vždy zkontrolujte stav pneumatik z hlediska opotřebení a případného poškození.
• ZAHŘÁTÉ PNEUMATIKY
• Ideální provozní hodnota tlaku vzduchu v zahřátých pneumatikách MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 je mezi 2,3 baru (33 psi) a 2,7 baru (39 psi), v závislosti na modelu vozidla a povaze trati.
• Nicméně některé modely vozidel potřebují u zahřátých pneumatik hodnotu tlaku huštění vyšší než 2,7 baru (39 psi).
• STUDENÉ PNEUMATIKY
• Nikdy nejezděte s pneumatikami, jejichž hodnota tlaku huštění je za studena nižší než 1,9 baru (28 psi).
• Aby se optimalizovala životnost pneumatik MICHELIN PILOT SPORT CUP 2, Michelin důrazně doporučuje udržovat minimální tlak huštění mezi 2 bary (29 psi) a 2,4 baru (35 psi).
• UPOZORNĚNÍ
• Pravidelně kontrolujte zbývající hloubku dezénu (minimálně 1,6 mm) a vždy se ujistěte, že pneumatika není poškozená.
• Pravidelně kontrolujte vnější bočnice: v případě, že zaznamenáte jakékoliv známky opotřebení, jako je například zmizení značení na bočnici, může to znamenat, že pneumatika jezdí s PŘÍLIŠ NÍZKÝM tlakem huštění. V takové situaci zvyšte jeho hodnotu minimálně o 0,2 baru (3 psi), aby se zvýšila přilnavost a životnost pneumatiky.
• Nejlepší výkony z hlediska přilnavosti zajišťuje při kontaktu s povrchem běhoun, nikoliv bočnice.
PO UŽITÍ NA TRATI
• Vždy po užití pneumatik MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 na trati zkontrolujte zbývající hloubku jejich dezénu, která musí být minimálně 1,6 mm, a ujistěte se, že se na běhounu nenachází žádné poškození.
• Než se z tratě vrátíte na silnici, ujistěte se, že pneumatiky vychladly, a upravte jejich tlak huštění na hodnotu doporučenou výrobcem vozidla pro jízdu na silnici.
• Nezapomeňte ve svém vozidle znovu aktivovat všechny elektronické bezpečnostní a asistenční systémy, stejně jako znovu zapojit systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.
SKLADOVÁNÍ
• Pokud nejsou pneumatiky MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 delší dobu používány, demontujte je z vozidla (namontované na ráfcích) a při skladování snižte jejich tlak huštění na polovinu jeho normální hodnoty.
• Pneumatiky skladujte na čistém, suchém místě, mimo dosah přímého slunečního záření a zdroje ozónu (elektrické nástroje a materiály/chemikálie) při teplotě vyšší než 0 °C, v souladu s informacemi, které Michelin uvádí v technické dokumentaci nebo na internetových stránkách.
• NEpoužívejte a NEskladujte pneumatiky MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 při okolní teplotě nižší než -10 °C, ani s nimi v takových podmínkách NEmanipulujte.
• Při nízkých teplotách se mohou zhoršit fyzikálně-chemické vlastnosti jednotlivých složek pneumatiky, následkem čehož mohou být snížené výkony pneumatiky či praskání nebo poškození pryže.
KONTROLA STAVU PNEUMATIK
• Nikdy nepoužívejte pneumatiku, která je na bočnicích či běhounu popraskaná či jinak poškozená. V případě pochybností se obraťte na technicko-obchodního zástupce Michelinu.
• Pokud jsou pneumatiky dlouhodobě užívány na závodních okruzích intenzivním způsobem, mějte prosím na paměti, že může dojít k jejich poškození či k poškození jejich kostry v důsledku pravidelného kontaktu s hranami jednotlivých úseků trati.
• Po každé jízdě na trati a před každou novou jízdou na trati se doporučuje provést vizuální kontrolu stavu pneumatik.
• V případě intenzivnějšího kontaktu s hranami jednotlivých úseků trati (nebo po vypadnutí z trati) se doporučuje zkontrolovat vnitřní část pneumatiky a soudržnost její stavby. Z tohoto důvodu je třeba pneumatiku demontovat a nechat ji zkontrolovat odborníkem, který vyloučí případné poškození vnější i vnitřní části pneumatiky.
NASTAVENÍ GEOMETRIE (např. odklon kola, celková sbíhavost/rozbíhavost kol)
• Před jízdou na trati může být upraveno nastavení geometrie podvozku vozidla, zejména úhel odklonu kol. Optimalizací kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem se dosáhne vyšší rychlosti a přilnavosti v zatáčkách a zároveň se sníží míra opotřebení vnějšího ramene pneumatiky.
• Pro optimální výsledky na trati by měl být úhel odklonu kola nastavený mezi -1,5° a -3°, v závislosti na povaze trati a typu vozidla. Záporný úhel odklonu kola NESMÍ nikdy přesáhnout -4°.
• Hodnota odklonu kola při jízdě na silnici musí být upravena podle doporučení výrobce vozidla. Jen tak může být zaručena dobrá ovladatelnost a správné jízdní vlastnosti jak vozidla, tak pneumatiky.
Doplňující informace pro užití pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R
• Pneumatika MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R je speciální pneumatika pro extrémní jízdu na suchém povrchu, která – stejně jako závodní pneumatiky – potřebuje zahřívací fázi, která zajistí její optimální výkony.
Na užívání pneumatiky MICHELIN Pilot Sup 2R se vztahují speciální pravidla. Informace týkající se specifického užití produktu naleznete zde.