jauge de profondeur

PRŮVODCE TLAKEM HUŠTĚNÍ PNEUMATIK PRO DODÁVKY

Tipy a rady ohledně vozidel

Proč je tlak huštění pneumatik pro dodávky důležitý? Jak poznáte, jaký tlak huštění je správný pro pneumatiky na vašem vozidle? Jak často byste ho měli upravovat? A jakým způsobem? Pokud vás napadají některé z těchto otázek, jste tu na správném místě! Naši odborníci pro vás mají odpovědi.

Proč je tlak huštění pneumatik pro dodávky důležitý?

V průběhu času pneumatika přirozeně ztrácí tlak huštění bez ohledu na to, jak dobře vzduchotěsný je ventil. Proto je nutné pravidelně upravovat tlak vzduchu ve všech pneumatikách, včetně případného rezervního kola. Tato kontrola také pomáhá odhalit jakoukoli abnormální ztrátu tlaku vzduchu v jedné pneumatice ve srovnání s ostatními.

Jaká jsou rizika nesprávného tlaku huštění pneumatik pro dodávky?

U pneumatiky, která jede s nedostatečným tlakem huštění, významně narůstá její teplota, která může znehodnotit její vnitřní části. Tato degradace je nevratná a může vést ke zničení pneumatiky s nečekanou celkovou ztrátou tlaku huštění.

Následky jízdy s nedostatečným tlakem huštění v pneumatice zůstávají a mohou se projevit až po dlouhé době, dokonce i po úpravě tlaku huštění.

Podhuštění zároveň zvyšuje spotřebu paliva a riziko ztráty přilnavosti při aquaplaningu.

Ať už pneumatika jezdí přehuštěná nebo podhuštěná, opotřebovává se rychleji a někdy také nerovnoměrně, což obvykle vede k tomu, že se pneumatika musí předčasně vyměnit. 

Správný tlak huštění:

  • Bezpečnost
  • Dlouhá životnost
  • Optimální spotřeba paliva

-0.5 Baru:

  • Kratší životnost

-1 Bar:

  • Riziko prasknutí pneumatiky
  • Zvýšená spotřeba paliva
  • Zhoršená ovladatelnost pneumatiky
  • Delší brzdná dráha

Jak často byste měli kontrolovat tlak huštění pneumatik pro dodávky?

Tlak huštění kontrolujte zhruba jednou za měsíc. Je také důležité ho zkontrolovat před každou dlouhou cestou.

Jak upravit tlak vzduchu v pneumatikách pro dodávky?

Tlak vzduchu v pneumatikách se měří v jednotkách BAR nebo PSI a lze jej upravit pomocí kompresoru na čerpací stanici nebo ručního kompresoru, ideálně když jsou pneumatiky studené, tedy nejezdily vůbec nebo ujely jen velmi malou vzdálenost.

Když odšroubujete kryt ventilku a nasadíte na něj koncovku kompresoru, tlakoměr ukáže aktuální tlak huštění vaší dodávkové pneumatiky. Pomocí tlačítek přidáváte nebo ubíráte vzduch tak dlouho, dokud nedosáhnete správného tlaku huštění vašich pneumatik.

Pamatujte, že pokud je kontrola prováděna po jízdě, bude pneumatika zahřátá. V takovém případě nikdy nevypouštějte z pneumatiky vzduch, protože spolu s teplotou se zvyšuje i tlak. 

pneumatiky můžete nahustit kompresorem na čerpací stanici

Tlak vzduchu v pneumatikách pro dodávky lze upravit pomocí kompresoru na čerpací stanici

Jaký tlak huštění mají mít mé dodávkové pneumatiky?

Michelin doporučuje dodržovat tlak huštění doporučený výrobcem vozidla.

Obvykle je uvedený z vnitřní strany dveří dodávky na straně řidiče. Někdy se také nachází na krytu palivové nádrže.

Můžete se také podívat do našeho online nástroje, kde najdete doporučený tlak huštění pneumatik pro váš typ dodávky.

Je třeba poznamenat, že pro stejné vozidlo existuje několik doporučených tlaků huštění pneumatik v závislosti na tom, jak moc je zatíženo. Vzhledem k podstatě fungování dodávek, které často nakládají a vykládají zboží, jejich hmotnost výrazně kolísá. Proto je potřeba odpovídajícím způsobem upravit tlak vzduchu v dodávkových pneumatikách.

Pokud svou dodávku přetížíte bez úpravy tlaku huštění pneumatik, pneumatiky se opotřebují mnohem rychleji a bude nutné je předčasně vyměnit. Proto vám doporučujeme, abyste se před vyjetím ujistili, že tlak vzduchu v pneumatikách vaší dodávky odpovídá aktuálnímu zatížení.

Zvláštní případ pneumatik označených „C“

Pneumatiky pro lehká užitková vozidla mají označení „C“, což znamená, že jejich kostra byla zesílena, aby byla schopna odolat vyššímu zatížení než u běžného vozidla (viz náš článek o zesílených pneumatikách).

Na bočnici pneumatiky s označením „C“ jsou uvedeny dva indexy nosnosti: první pro jednoduchou montáž (dvě pneumatiky na zadní nápravě), druhý pro dvojitou montáž (čtyři pneumatiky namontované na zadní nápravě pro lepší rozložení zátěže).

Aby tyto zesílené pneumatiky vydržely větší zátěž než u osobního automobilu, je nutné je nahustit na vyšší tlak huštění, jak doporučuje výrobce vozidla.

Pneumatiky s označením „C“ musí být také nahuštěny na doporučený tlak huštění

Najděte správný tlak huštění pneumatik pro vaši dodávku

V našem nástroji můžete zadat značku, model a další podrobnosti o svém vozidle, abyste zjistili tlak huštění doporučený vaším výrobcem.

Jak používat náš nástroj pro tlak huštění pneumatik?

Zde je příklad: pokud chcete znát tlak huštění pneumatik pro dodávku Renault Master, vyberte v poli „Značka“ značku „Renault, poté „Master“ a následně v poli „model“ odpovídající model, rok, objem motoru a rozměr pneumatik.

Po ověření vašich voleb vás další stránka informuje o tlaku huštění předních a zadních pneumatik, který je uvedený v barech, v části „Zobrazit podrobnosti o rozměru“. Údaje, které jste zadali, můžete kdykoli změnit.

Používáte prohlížeč, který není podporován
Používáte prohlížeč, který tento web nepodporuje. To znamená, že některé funkce nemusí plně fungovat. Během prohlížení také můžete zaznamenat zvláštní chování stránek. Chcete-li využívat všech funkcí našich stránek, nainstalujte nebo aktualizujte některý z následujících prohlížečů