
Tipy a rady ohledně vozidel
Runflat pneumatiky jsou někdy také označované jako dojezdové pneumatiky, RFT pneumatiky, pneumatiky odolné proti defektu, samonosné pneumatiky, pneumatiky s rozšířenou mobilitou, pneumatiky s nulovým tlakem, ZP, EMT, SST, ROF, BSR aj. Možná jste se už někdy s těmito pojmy setkali, ale nevěděli jste, co znamenají. Technologie dojezdových pneumatik se využívá již několik let zejména u sportovních a prémiových vozidel jako řešení chránící před nehodami způsobenými nečekaným defektem.
Čtěte dál a zjistěte více od společnosti MICHELIN.
Jak dojezdové pneumatiky fungují?
Dojezdové pneumatiky mají zesílené bočnice, které unesou hmotnost vozidla a umožňují pokračovat v jízdě i po ztrátě tlaku huštění.

Zesílené bočnice umožňují udržet po určitou dobu dostatečnou stabilitu, aby řidič nemusel čekat na krajnici na příjezd asistenční služby a mohl po vlastní ose dojet do nejbližšího servisu.
Jak poznat dojezdové pneumatiky?
Řidiči mohou rozpoznat, zda mají na svém vozidle sadu dojezdových pneumatik, podle údajů uvedených na bočnici pneumatik.

Označení dojezdových pneumatik se liší podle výrobce.
Prodejní označení dojezdových pneumatik značky MICHELIN je kód „ZP“ nebo EMT:
- ZP je zkratka pro Zero Pressure (nulový tlak)
- EMT je zkratka pro Extended Mobility Tyre, tedy pneumatiku s rozšířenou mobilitou
Nákup pneumatik odolných proti defektu zvýší váš komfort a pocit jistoty během jízdy. V praxi to znamená, že už nikdy nebudete muset měnit píchnutou pneumatiku na krajnici vozovky. Je však nutné si uvědomit, že defekt nelze ignorovat a jezdit s ním delší dobu. Je nutné bezodkladně dojet do autoservisu nebo pneuservisu.
Jak postupovat v případě ztráty tlaku vzduchu v pneumatikách?
Řidiči, kteří mají k dispozici dojezdové pneumatiky, mohou pokračovat v jízdě maximálně dalších 80 km. Kromě toho nesmí řidiči při jízdě s dojezdovými pneumatikami překročit rychlost 80 km/h .
Tyto hodnoty se mohou lišit podle profilu a výrobce dojezdových pneumatik. Konkrétně to znamená, že váš dojezd bude záviset na naložení vašeho vozidla, na venkovní teplotě a na vozovce.

Lze dojezdové pneumatiky opravit?
O tom, zda je oprava dojezdových pneumatik možná či nikoli, rozhoduje výrobce.
Oprava dojezdových pneumatik je technicky možná, ne však ve všech případech. Poraďte se s odborníkem!
Dojezdové pneumatiky MICHELIN lze odborně opravit pouze jednou, oprava musí být provedena v odborném servisu za stejných podmínek a při dodržení stejných postupů kontroly a oprav jako u běžných pneumatik. Toto neplatí pro pneumatiky, na jejichž bočnici je výslovně uvedeno, že u nich opravu provést nelze.
Lze dojezdové pneumatiky namontovat doma?
Dojezdové pneumatiky lze namontovat doma. Musíte si však být opravdu jistí tím, co děláte. Důvodem je, že demontáž jakéhokoli typu pneumatiky z ráfku a správné dosednutí nové pneumatiky na ráfek ještě před nahuštěním je náročný úkol.
Většina majitelů vozidel by měla vyhledat servis, který tento úkon provede místo nich. Řidiči si mohou snadno na internetu vyhledat „dojezdové pneumatiky v mém okolí“.
Je-li vaše rezervní pneumatika dojezdová, lze ji vyměnit stejným způsobem jako běžnou pneumatiku.
Výhody dojezdových pneumatik
Bezpečnost
- Kontrola nad vozidlem a bezstarostnost v případě ztráty tlaku huštění nebo průpichu.
- Nižší riziko sklouznutí pneumatiky z ráfku.
- Bez nutnosti výměny pneumatiky (náhradní), která může být na rušné vozovce nebezpečná.
- Možnost pokračovat v jízdě nižší rychlostí do nejbližšího servisu bez nutnosti zastavit a vyměnit kolo
Komfort
- Bez nutnosti okamžitě vyměnit prázdnou pneumatiku na krajnici. Dojezdová vzdálenost 80 km (rychlostí omezenou na 80 km/h).
- Mírná úspora prostoru v zavazadlovém prostoru, jelikož náhradní pneumatika již není nutná. To snižuje také hmotnost vozidla.
Úspory
- Bez nutnosti investovat do rezervní pneumatiky, bez nutnosti převážení vybavení pro výměnu kola.
Jak zjistím, že své vozidlo můžu vybavit dojezdovými pneumatikami?
Dojezdové pneumatiky MICHELIN lze namontovat pouze na ráfky typu „double hump“ a na vozidla, u kterých výrobce povolil montáž samonosných pneumatik.
Z důvodu specifických omezení týkajících se konstrukce vozidla (hmotnost a tuhost) nedoporučuje Michelin montovat samonosné pneumatiky na vozidlo, které jimi nebylo vybaveno v rámci originální výbavy (volitelné nebo sériové).
Vozidlo musí být vybaveno systémem monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), který upozorní řidiče na případný pokles tlaku vzduchu v pneumatikách.
Michelin doporučuje vybavit vozidlo 4 pneumatikami MICHELIN ZP.
Kde můžu pořídit dojezdové pneumatiky?
Pro vyhledání prodejců dojezdových pneumatik ve vašem okolí použijte vyhledávač prodejců.
Jaká existují další řešení pro opravu defektu? Jaké jsou další možnosti?
Chcete-li namontovat dojezdové pneumatiky na vaše vozidlo, je důležité vědět, jaké další možnosti máte

- Použít sprej na opravu pneumatik: použití těsnicího spreje pro zastavení úniku vzduchu z pneumatiky představuje způsob, jak defekt vyřešit nejsnáze.
- Výměna propíchnuté pneumatiky za rezervní pneumatiku.
- Použití pneumatik s integrovanou technologií těsnicí hmoty, například MICHELIN Selfseal.
Můžu u dojezdových pneumatikpoužít sněhové řetězy?
Při používání sněhových řetězů doporučuje Michelin používat řetězy s automatickým upínáním, které se lépe přizpůsobí vyfouknuté pneumatice.
Najděte si ideální pneumatiku
Uveďte své vozidlo nebo rozměr pneumatiky
We're searching for your tire...
Wait few seconds we're processing your photo