r3a1 header def

Co mám dělat s prázdnou pneumatikou?

Tipy a rady ohledně vozidel

Máte-li prázdnou pneumatiku, příčin může být hned několik. Ztráta tlaku uvnitř pneumatiky je často důsledkem průpichu pneumatiky nebo poškození bočnice, ale také ji může způsobovat unikající vzduch v místě ventilu, krytu ventilu, nebo dokonce kontaktu kola s pneumatikou. Jak mám tedy postupovat, když z mé pneumatiky unikne vzduch? 
Pojďme se na to podívat blíž.

Jak zjistím, zda je příčinou uniknutí vzduchu z mé pneumatiky  její průpich?

Příčinou prázdné pneumatiky může být její průpich. Propíchnutí mohlo být způsobeno hřebíkem, ostrým cizorodým předmětem, přes který jste přejeli, nárazem do bočnice nebo unikajícím ventilem.

Znaky, že jste mohli píchnout:

●    Pomalé nebo těžkopádné reakce
●    Pociťovaný odpor ve vozidle při pomalé jízdě
●    Konstantní táhnutí vozidla jedním směrem
●    Větší hlučnost jedné pneumatiky při zatáčení
●    Výstraha systému monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách
●    Když přicházíte k vozidlu, vidíte, že nestojí rovně
●    Deformovaný vzhled pneumatiky, protože je více přimáčknutá k zemi 

V tomto případě doporučujeme provést výměnu pneumatiky (nebo si nechat pneumatiku vyměnit) a obrátit se s defektem na odborníka. 

Je jízda s prázdnou pneumatikou bezpečná?

Není. Jakýkoli defekt pneumatiky, bez ohledu na jeho velikost, je nutné nechat zkontrolovat u kvalifikovaného odborníka. Opětovné nahuštění poškozené pneumatiky není bezpečné, protože hrozí její prasknutí a z toho plynoucí náhlá ztráta tlaku huštění ve chvíli, kdy se nacházíte v její blízkosti. Jízda s poškozenou pneumatikou může představovat riziko pro vás, vaše spolujezdce i pro ostatní účastníky provozu, protože vozidlo s prázdnou pneumatikou nelze správně ovládat a pneumatika by mohla prasknout.

map search desktop

Najděte prodejnu pneumatik ve vašem okolí za pár vteřin

Hledat podle
Adresa, město nebo PSČ
Car
  • Car
  • Motorbike
Zjistit moji polohu
Vyhledat
5 největších měst v České Republice

Poškození bočnice pneumatiky

Drobné poškození běhounu mimo oblast ramen a bočnic lze většinou opravit. 

Pokud se však průpich     nebo trhlina vyskytnou kdekoli jinde v blízkosti bočnice, nelze již tento problém řešit formou drobné opravy. V takovýchto situacích je nutné zajistit funkčnost pneumatiky a nechat provést opravu bočnice. Tato oprava je považována za rozsáhlejší a je nutná k zajištění dostatečné pevnosti a současně zachování pružnosti bočnice. Tento typ oprav často není finančně výhodný a mnoho pneuservisů k němu ani nemá potřebnou výbavu.
Proto by mohlo být pro vás lepší nechat si pneumatiku vyměnit za novou.

Opravy pneumatik by měli provádět pouze kvalifikovaní technici. Technik může odmítnout provést opravu vaší pneumatiky z mnoha různých důvodů, například v případě podezření, že vozidlo jezdilo s podhuštěnou pneumatikou.

Důvodů, pro které nemusí být možné provést opravu pneumatiky, existuje víc. V případě, že zjistíte některý z následujících bodů, znamená to, že vaši pneumatiku nelze opravit a musí být místo toho vyměněna:

●    Hloubka dezénu je menší než 1,6 mm ve středové části běhounu ve ¾ jeho šířky.
●    Poškozená nebo oslabená patka či kostra, včetně vnitřní koroze způsobené vlhkostí pronikající skrz průpichy.
●    Stárnoucí pryž.
●    Více defektů staršího data.

Mám prázdnou pneumatiku, která neměla defekt, ani není poškozená

V tomto případě se může jednat o unikající ventil či netěsnost u kola, nebo vaše pneumatika vyžaduje více pravidelné údržby. Je přirozené, že pneumatiky v průběhu času ztrácí svůj tlak. Stav nahuštění pneumatik je nutné pravidelně kontrolovat a upravovat tak, aby pokles tlaku nemohl způsobit poškození pneumatiky. 

Kontrolu tlaku vzduchu v pneumatice vám doporučujeme provádět nejméně jednou do měsíce a před každou delší cestou. Tyto kontroly vám také mohou pomoci zjistit, zda nedochází k nadměrným poklesům tlaku vzduchu, které by si zasloužily větší pozornost.

Pokud však situaci neřešíte, může ztráta tlaku případně vést až k výraznému podhuštění, které představuje několik rizik:

●    Podhuštění zkracuje životnost běhounu, způsobuje rychlejší opotřebení celého běhounu, zejména na vnějších stranách (nebo ramenech) pneumatiky.
●    Podhuštění může také způsobovat nadměrné deformace a přehřívání, které zvyšuje míru opotřebení pryže, ale také oslabuje kostru pneumatiky.
●    Podhuštění může ovlivnit ovladatelnost a výkony, například při prudkém brzdění, zejména v mokrém počasí.
●    Podhuštění zvyšuje spotřebu paliva kvůli vyššímu valivému odporu, což znamená častější zastávky na čerpacích stanicích a vyšší náklady na palivo.

Pro zamezení těmto problémům je důležité pravidelně kontrolovat tlak ve vašich pneumatikách bez ohledu na typ vozidla, které řídíte.

Které pneumatiky dokáží zabránit defektu?

Pneumatiky Michelin s technologií Selfseal® dokáží zamezit poklesu tlaku huštění způsobenému  propíchnutím běhounu a okamžitě utěsnit průpichy v běhounu s průměrem menším než 6 mm. To pneumatiku ochrání na omezenou dobu, než může být provedena oprava.

Pneumatiky MICHELIN ZP rozpoznáte podle loga ZP na bočnici. Mají zesílenou bočnici, která v případě ztráty tlaku huštění dokáže po určitou dobu nést zatížení.

S pneumatikou MICHELIN ZP můžete pokračovat v jízdě, ovšem maximální rychlostí 80 km/h a na maximální vzdálenost 80 km, abyste mohli dojet do servisu nechat si pneumatiku opravit nebo vyměnit. Pokud dojde k defektu u více pneumatik, neměli byste v jízdě pokračovat.

Zjistit více o Runflat pneumatikách.

Používáte prohlížeč, který není podporován
Používáte prohlížeč, který tento web nepodporuje. To znamená, že některé funkce nemusí plně fungovat. Během prohlížení také můžete zaznamenat zvláštní chování stránek. Chcete-li využívat všech funkcí našich stránek, nainstalujte nebo aktualizujte některý z následujících prohlížečů