PNEUMATIKYPNEUMATIKY UKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKYUKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKY RADYRADY

Základní údaje o pneumatice

Nehodnoťte knihu podle jejího přebalu.

Michelin 18 Kvě 2010

Nehodnoťte knihu podle jejího přebalu.

Na první pohled je pneumatika černá a kulatá s dírou uprostřed. Podívejme se na ni ale důkladněji a uvidíme úplně jiný příběh.

Pneumatika MICHELIN je vysoce vyspělý celek vzájemně propojených částí z různých surovin, který zajišťuje vaši bezpečnost a výkon vozidla.

V rámci jedné pneumatiky se složení pryže velmi liší. Každý z materiálů má různé vlastnosti, což na výrobce klade vysoké požadavky na přesnost. Každý z nich je pečlivě koncipován tak, aby zaručoval všechny požadavky jako pružnost, odolnost,  přilnavost aj. K výrobě pneumatik se rovněž užívají kovová a syntetická vlákna.

Structure of a tyre

Z čeho je pneumatika složena?

Pneumatika disponuje mnoha vrstvami, mezi něž patří:

1. Vnitřní butylová vrstva

Vzduchotěsná vrstva syntetické pryže, která je ekvivalenetem dříve užívaných duší. Protože vzduch z vašich pneumatik uniká přirozenou cestou, kontrolujte vždy jednou za měsíc tlak huštění svých pneumatik.

2. Kostra z textilních vláken

Kostra je vyrobena z tenkých textilních vláken, která jsou uložena rovnoběžně vedle sebe a jsou zalita do pryže. Kostra hraje klíčovou roli pro pružnost pneumatiky a její odolnost vůči tlaku: obsahuje přibližně 1 400 vláken, přičemž každé z nich unese tíhu 15 kg.

3. Patka

Patka je místo, kterým pneumatika dosedá do ráfku. Její úlohou je přenášet točivý moment motoru a brzdné síly z ráfku pneumatiky až na kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou. A její velikost není větší než velikost lidské dlaně.

4. Patkové lano

Patkovými lany je vyztužena pneumatika tak, aby byla v ráfku pevně uchycená a zároveň odolná. Každé lano unese zatížení až 1 800 kg, aniž by hrozilo riziko jeho prasknutí. Na celém vozidle je těchto lan 8, po dvou na každé pneumatice. To dělá dohromady zatížení až 14 400 kg na jedno vozidlo, přičemž průměrná hmotnost vozidla činí 1 500 kg.

5. Bočnice

Chrání pneumatiku před negativními vlivy vozovky: nárazy o obrubníky, průjezdy výmoly aj. Tato pevná ochranná vrstva na sobě rovněž obsahuje důležité informace o vlastnostech pneumatiky.

6. Kovové nárazníky

Kovové nárazníky hrají klíčovou roli pro odolnost pneumatiky. Tato jemná, velmi pevná ocelová lanka mezi dvěma vrstvami pryže jsou stěžejní pro vaši bezpečnost. MICHELIN proto vyvinul dokonalou metodu jejich spojení. Díky kovovým nárazníkům pneumatika vydrží tlak v zatáčce a při otáčení se největšuje. Jsou ale zároveň dostatečně pružné, aby pohltily deformace způsobené nerovnostmi, výmoly a jinými překážkami na silnici.

7. Ochranná vrstva

Někdy je tato vrstva nazývána nulový nárazník. Tato důležitá bezpečnostní vrstva snižuje zahřívání při tření a při vysokých rychlostech pomáhá udržovat tvar pneumatiky. Aby rychlost pneumatiku neprotahovala, jsou do pryže přidána zpevněná nylonová vlákna, a to po celém obvodu pneumatiky.

8. Vrstva běhounu

Kontaktní plocha běhounu je jediné místo, kde se pneumatika dostává do kontaktu s vozovkou. A protože je tato plocha schodná s velikostí lidské dlaně, musí být vrstva běhounu uzpůsobena na odolnost vůči významným tlakům. Musí rovněž disponovat dostatečnou přilnavostí ke všem druhům povrchů, být odolný vůči opotřebení a odírání a zahřívat se, co nejméně je to možné. A to je opravdu hodně práce.
Takže tato vzrušující stavba má opravdu velmi daleko k černé a kulaté pneumatice s dírou uprostřed.

Vaše naposledy zobrazené články

V tomto okamžiku nejsou žádné naposledy zobrazené články

  • OSOBNÍ VOZIDLA
  • SUV - 4X4
  • DODÁVKY - KARAVANY
  • Alpin 5

    Bezpečnost a mobilita i v náročných zimních podmínkách Více

    Zima

    Alpin 5
  • Alpin A4

    Větší bezpečnost v zimních jízdních podmínkách(1) Více

    Zima

    Alpin A4
  • Pilot Alpin PA4

    Větší kontrola nad řízením ve všech zimních jízdních podmínkách Více

    Zima

    Pilot Alpin PA4
  • CrossClimate+

    Vyzbrojte se do jakéhokoliv počasí Více

    Crossclimate

    CrossClimate+ NOVINKA
  • Primacy 3

    Vyjímečná kombinace bezpečnosti & živostnosti Více

    Léto

    Primacy 3
  • Energy Saver +

    Bezpečná, s vysokou životností a nízkou spotřebou PHM Více

    Léto

    Energy Saver +
  • Pilot Sport 4

    MICHELIN Pilot Sport 4. Od myšlenky k okamžité reakci na silnici. Více

    Léto

    Pilot Sport 4
  • Pilot Super Sport

    Maximální požitek z jízdy v kombinaci s nadstandardní bezpečností. Více

    Léto

    Pilot Super Sport
  • Pilot Sport 4 S

    Více

    Léto

    Pilot Sport 4 S NOVINKA
  • Pilot Sport Cup 2

    O 50% více kol a větší rychlost(1) díky technologiím vzešlým z vytrvalostních soutěží. Více

    Léto Závodní

    Pilot Sport Cup 2
  • Energy E-V

    První řada pneumatik michelin vyvinutá výhradně pro elektrická vozidla. Více

    Léto

    Energy E-V
Loader