road hp

 Vzorek pneumatiky vypadá opotřebený

Příznak: Sjetí na obou ramenou

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnostika: Nedostatečné nahuštění
  • Snižuje životnost běhounu pneumatiky vlivem vyššího opotřebení na vnějších okrajích (nebo ramenech) pneumatiky
  • Vede k přehřívání, které zkracuje životnost pneumatiky a vede k jejímu poškození
  • Vlivem vyššího valivého odporu se zvyšuje spotřeba paliva

Řešení:

Nahustěte pneumatiku na správný tlak (PSI: dle údajů na pneuměřiči).

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

 

Příznak: Opotřebení uprostřed a nadměrné opotřebení

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Diagnostika: Nadměrné nahuštění
  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla.

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

Příznak: Nerovnoměrné opotřebení

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousty dnešních vozidel jsou vybaveny zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě je potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Více o geometrii

 

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění
  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.

 

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

 

Příznak: Prohlubně

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousta dnešních vozidel je vybavena zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě může být potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Více o geometrii kol 

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění

Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

 

Příznak: Zubaté okraje a opotřebené okraje

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnostika: Špatná geometrie kol

V případě špatné geometrie kol vozidla nesou okraje pláště stopy zubatého opotřebení, nebo mohou vypadat jako sjeté. To je způsobeno nepravidelným třením pneumatik o vozovku.

Řešení

Váš automobil s největší pravděpodobností potřebuje korekci sbíhavosti nebo rozbíhavosti kol. Navštivte prosím svůj pneuservis, který provede kontrolu.

Příznak: Poškození

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Diagnostika: Poškození pneumatiky vyžadující opravu
  • Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
  • Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

 

Řešení:
  • Správná oprava radiální pneumatiky (většina pneumatik) zahrnuje použití pryžové záplaty na vnitřní stranu pláště pneumatiky a pryžové výplně přímo na poškozené místo.
  • Nepokoušejte se opravit pneumatiky, pokud rozměr poškození přesahuje 6 mm na kterémkoli straně defektu bočnice. Rovněž nenechávejte opravovat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je opotřebená do hloubky 1,6 mm.
  •  Poškozenou pneumatiku nahraďte rezervní pneumatikou. Na bočnici pneumatiky ověřte její správný tlak, rychlostní index a omezení týkající se počtu ujetých km. Nechte si vozidlo zkontrolovat v odborném pneuservisu.

Příznak: Pruh přes běhoun

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnostika: Opotřebená pneumatika
  • Všechny pneumatiky mají při sjetí vzorku na 1,6 mm umístěn ukazatel opotřebení. 
  • Je-li pneumatika sjetá až na 1,6 mm, nebo pokud kdekoli na pneumatice vidíte ukazatel opotřebení, je pneumatika sjetá a musí být vyměněna. 

 

Řešení:

Dojeďte s vozidlem do pneuservisu na kontrolu a nechte si odborně přeměřit zbývající vzorek dezénu pomocí měřiče hloubky vzorku.

 

Potřebujete další pomoc?

Používáte prohlížeč, který není podporován
Používáte prohlížeč, který tento web nepodporuje. To znamená, že některé funkce nemusí plně fungovat. Během prohlížení také můžete zaznamenat zvláštní chování stránek. Chcete-li využívat všech funkcí našich stránek, nainstalujte nebo aktualizujte některý z následujících prohlížečů
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+