automobil edito bezpečná jízda tipy a doporučení

Dezén pneumatiky vypadá opotřebený

Příznak: Opotřebení na obou ramenou

automobil edito informační rainb tipy a doporučení

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnostika: Nedostatečné nahuštění

  • Snižuje životnost běhounu pneumatiky vlivem vyššího opotřebení na vnějších okrajích (nebo ramenech) pneumatiky
  • Vede k přehřívání, které zkracuje životnost pneumatiky a vede k jejímu poškození
  • Vlivem vyššího valivého odporu se zvyšuje spotřeba paliva

Řešení:

Nahustěte pneumatiku na správný tlak (PSI: dle údajů na pneuměřiči).

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

Příznak: Opotřebení uprostřed a nadměrné opotřebení

Diagnostika: Nadměrné nahuštění

  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
  •  

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla.

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

automobil editorial informační rainb tipy a doporučení

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Příznak: Nerovnoměrné opotřebení

automobil edito informační nerovnoměrné opotřebení tipy a doporučení

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousty dnešních vozidel jsou vybaveny zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě je potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění

  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
  •  

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

Příznak: Prohlubně

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousta dnešních vozidel je vybavena zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě může být potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění

Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

automobil edito informační prohlubně tipy a doporučení

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Příznak: Zubaté okraje a opotřebené okraje

automobil edito informační zubaté okraje tipy a doporučení

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnostika: Špatná geometrie kol

V případě špatné geometrie kol vozidla nesou okraje pláště stopy zubatého opotřebení, nebo mohou vypadat jako sjeté. To je způsobeno nepravidelným třením pneumatik o vozovku.

Řešení

Váš automobil s největší pravděpodobností potřebuje korekci sbíhavosti nebo rozbíhavosti kol. Navštivte prosím svůj pneuservis, který provede kontrolu.

Příznak: Poškození

Diagnostika: Poškození pneumatiky vyžadující opravu

  • Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
  • Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

 

Řešení:

  • Správná oprava radiální pneumatiky (většina pneumatik) zahrnuje použití pryžové záplaty na vnitřní stranu pláště pneumatiky a pryžové výplně přímo na poškozené místo.
  • Nepokoušejte se opravit pneumatiky, pokud rozměr poškození přesahuje 6 mm na kterémkoli straně defektu bočnice. Rovněž nenechávejte opravovat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je opotřebená do hloubky 1,6 mm.
  •  Poškozenou pneumatiku nahraďte rezervní pneumatikou. Na bočnici pneumatiky ověřte její správný tlak, rychlostní index a omezení týkající se počtu ujetých km. Nechte si vozidlo zkontrolovat v odborném pneuservisu.
automobil edito informační poškození tipy a doporučení

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Příznak: Pruh přes běhoun

automobil edito informační pruh přes běhoun tipy a doporučení

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnostika: Opotřebená pneumatika_

  • Všechny pneumatiky mají při opotřebení dezénu na 1,6 mm umístěn ukazatel opotřebení. 
  • Je-li pneumatika opotřebená až na 1,6 mm, nebo pokud kdekoli na pneumatice vidíte ukazatel opotřebení, je pneumatika opotřebená a musí být vyměněna. 

 

Řešení:

Dojeďte s vozidlem do pneuservisu na kontrolu a nechte si odborně přeměřit zbývající vzorek dezénu pomocí měřiče hloubky vzorku.

Používáte prohlížeč, který není podporován
Používáte prohlížeč, který tento web nepodporuje. To znamená, že některé funkce nemusí plně fungovat. Během prohlížení také můžete zaznamenat zvláštní chování stránek. Chcete-li využívat všech funkcí našich stránek, nainstalujte nebo aktualizujte některý z následujících prohlížečů
IE
firefox 66+
chrome 72+
edge 17+
safari 12+
opera 58+