Další tipy a doporučení
Dezén pneumatiky vypadá opotřebený
Dezén pneumatiky vypadá opotřebený
Příznak: Opotřebení na obou ramenou
car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice
Diagnostika: Nedostatečné nahuštění
- Snižuje životnost běhounu pneumatiky vlivem vyššího opotřebení na vnějších okrajích (nebo ramenech) pneumatiky
- Vede k přehřívání, které zkracuje životnost pneumatiky a vede k jejímu poškození
-
Vlivem vyššího valivého odporu se zvyšuje spotřeba paliva
Řešení:
Nahustěte pneumatiku na správný tlak (PSI: dle údajů na pneuměřiči).
Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Příznak: Opotřebení uprostřed a nadměrné opotřebení
Diagnostika: Nadměrné nahuštění
- Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
- V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
Řešení:
Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla.
Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice
Příznak: Nerovnoměrné opotřebení
car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice
Diagnostika 1: Špatná geometrie
Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.
Řešení:
Spousty dnešních vozidel jsou vybaveny zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě je potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění
- Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
- V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
Řešení:
Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Příznak: Prohlubně
Diagnostika 1: Špatná geometrie
Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.
Řešení:
Spousta dnešních vozidel je vybavena zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě může být potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění
Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
Řešení:
Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.
car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice
Příznak: Zubaté okraje a opotřebené okraje
car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice
Diagnostika: Špatná geometrie kol
V případě špatné geometrie kol vozidla nesou okraje pláště stopy zubatého opotřebení, nebo mohou vypadat jako sjeté. To je způsobeno nepravidelným třením pneumatik o vozovku.
Řešení
Váš automobil s největší pravděpodobností potřebuje korekci sbíhavosti nebo rozbíhavosti kol. Navštivte prosím svůj pneuservis, který provede kontrolu.
Příznak: Poškození
Diagnostika: Poškození pneumatiky vyžadující opravu
- Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
- Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.
Řešení:
- Správná oprava radiální pneumatiky (většina pneumatik) zahrnuje použití pryžové záplaty na vnitřní stranu pláště pneumatiky a pryžové výplně přímo na poškozené místo.
- Nepokoušejte se opravit pneumatiky, pokud rozměr poškození přesahuje 6 mm na kterémkoli straně defektu bočnice. Rovněž nenechávejte opravovat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je opotřebená do hloubky 1,6 mm.
- Poškozenou pneumatiku nahraďte rezervní pneumatikou. Na bočnici pneumatiky ověřte její správný tlak, rychlostní index a omezení týkající se počtu ujetých km. Nechte si vozidlo zkontrolovat v odborném pneuservisu.
car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice
Příznak: Pruh přes běhoun
zoom 1920x1080 z1
Diagnostika: Opotřebená pneumatika_
- Všechny pneumatiky mají při opotřebení dezénu na 1,6 mm umístěn ukazatel opotřebení.
- Je-li pneumatika opotřebená až na 1,6 mm, nebo pokud kdekoli na pneumatice vidíte ukazatel opotřebení, je pneumatika opotřebená a musí být vyměněna.
Řešení:
Dojeďte s vozidlem do pneuservisu na kontrolu a nechte si odborně přeměřit zbývající vzorek dezénu pomocí měřiče hloubky vzorku.
Další tipy a doporučení