Vzorek pneumatiky vypadá opotřebený

Příznak: Sjetí na obou ramenou

automobil edito informační rainb tipy a doporučení

automobil edito informační rainb tipy a doporučení

Diagnostika: Nedostatečné nahuštění
  • Snižuje životnost běhounu pneumatiky vlivem vyššího opotřebení na vnějších okrajích (nebo ramenech) pneumatiky
  • Vede k přehřívání, které zkracuje životnost pneumatiky a vede k jejímu poškození
  • Vlivem vyššího valivého odporu se zvyšuje spotřeba paliva

Řešení:

Nahustěte pneumatiku na správný tlak (PSI: dle údajů na pneuměřiči).

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

 

Příznak: Opotřebení uprostřed a nadměrné opotřebení

automobil editorial informační rainb tipy a doporučení

automobil editorial informační rainb tipy a doporučení

Diagnostika: Nadměrné nahuštění
  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.
Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla.

Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

Příznak: Nerovnoměrné opotřebení

automobil edito informační nerovnoměrné opotřebení tipy a doporučení

automobil edito informační nerovnoměrné opotřebení tipy a doporučení

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousty dnešních vozidel jsou vybaveny zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě je potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Více o geometrii

 

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění
  • Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
  • V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.

 

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.

 

Příznak: Prohlubně

automobil edito informační prohlubně tipy a doporučení

automobil edito informační prohlubně tipy a doporučení

Diagnostika 1: Špatná geometrie

Nerovnoměrné opotřebení přední nebo zadní pneumatiky znamená, že musíte nechat srovnat geometrii kol.

Řešení:

Spousta dnešních vozidel je vybavena zadním odpružením, které lze upravit pro srovnání geometrie kol. V tomto případě může být potřeba na vašem vozidle provést vyrovnání přední a zadní části, nebo vyrovnání všech 4 kol. Záleží na příznacích, které pozorujete na vozidle. Pro provedení kontroly navštivte pneuservis.
Více o geometrii kol 

Diagnostika 2: Řešení nadměrného nahuštění

Prostřední část pláště je vystavena největší části zátěže, proto zde dochází snáze k opotřebení než na vnějších okrajích.
V rámci prevence vždy zkontrolujte pneumatiky, když jsou vychladlé, tzn. před jízdou, nebo minimálně tři hodiny po zaparkování.

Řešení:

Pomocí pneuměřiče upusťte vzduch z vašich pneumatik, dokud zobrazený tlak na pneuměřiči nebude odpovídat doporučené hodnotě PSI udané výrobcem vašeho vozidla. Hodnotu správného tlaku vzduchu v pneumatikách zjistíte v uživatelské příručce k vašemu vozidlu. Doporučenou hodnotu PSI naleznete také na štítku nalepeném na dveřích řidiče.
Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

 

Příznak: Zubaté okraje a opotřebené okraje

automobil edito informační zubaté okraje tipy a doporučení

automobil edito informační zubaté okraje tipy a doporučení

Diagnostika: Špatná geometrie kol

V případě špatné geometrie kol vozidla nesou okraje pláště stopy zubatého opotřebení, nebo mohou vypadat jako sjeté. To je způsobeno nepravidelným třením pneumatik o vozovku.

Řešení

Váš automobil s největší pravděpodobností potřebuje korekci sbíhavosti nebo rozbíhavosti kol. Navštivte prosím svůj pneuservis, který provede kontrolu.

Příznak: Poškození

automobil edito informační poškození tipy a doporučení

automobil edito informační poškození tipy a doporučení

Diagnostika: Poškození pneumatiky vyžadující opravu
  • Většinu defektů nebo rýh do 6 mm na plášti pneumatiky lze opravit v odborném pneuservisu pomocí průmyslově homologovaných technologií.
  • Oprava provedená přímo na kole není spolehlivá a je nebezpečná, protože po defektu musí být provedena také kontrola případných defektů na vnitřní straně pneumatiky.

 

Řešení:
  • Správná oprava radiální pneumatiky (většina pneumatik) zahrnuje použití pryžové záplaty na vnitřní stranu pláště pneumatiky a pryžové výplně přímo na poškozené místo.
  • Nepokoušejte se opravit pneumatiky, pokud rozměr poškození přesahuje 6 mm na kterémkoli straně defektu bočnice. Rovněž nenechávejte opravovat pneumatiky, jejichž hloubka dezénu je opotřebená do hloubky 1,6 mm.
  •  Poškozenou pneumatiku nahraďte rezervní pneumatikou. Na bočnici pneumatiky ověřte její správný tlak, rychlostní index a omezení týkající se počtu ujetých km. Nechte si vozidlo zkontrolovat v odborném pneuservisu.

Příznak: Pruh přes běhoun

automobil edito informační pruh přes běhoun tipy a doporučení

automobil edito informační pruh přes běhoun tipy a doporučení

Diagnostika: Opotřebená pneumatika
  • Všechny pneumatiky mají při sjetí vzorku na 1,6 mm umístěn ukazatel opotřebení. 
  • Je-li pneumatika sjetá až na 1,6 mm, nebo pokud kdekoli na pneumatice vidíte ukazatel opotřebení, je pneumatika sjetá a musí být vyměněna. 

 

Řešení:

Dojeďte s vozidlem do pneuservisu na kontrolu a nechte si odborně přeměřit zbývající vzorek dezénu pomocí měřiče hloubky vzorku.

 

Potřebujete další pomoc?