PNEUMATIKYPNEUMATIKY UKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKYUKÁZAT VŠECHNY PNEUMATIKY NAJDĚTE PRODEJCENAJDĚTE PRODEJCE

Tlak huštění pneumatik

Tlak huštění pneumatik

  • Jaký by měl být tlak huštění pro jízdu na trati?
    Na hodnotu tlaku huštění při jízdě na trati mají vliv četné faktory, jako jsou vlastnosti vozidla, typ pneumatiky, stav trati a jízdní styl. Úměrně s tím, jak stoupá teplota pneumatik, zvyšuje se zároveň tlak huštění. Proto je třeba zkontrolovat a upravit tlak huštění u zahřátých pneumatik. Pokud je tlak huštění u zahřátých pneumatik příliš vysoký, je třeba upustit vzduch na správnou hodnotu tak, aby měla pneumatika optimální přilnavost, rovnoměrně se opotřebovávala a aby se zaručila jízdní stabilita vozidla. Dávejte pozor, abyste tlak huštění nesnížili příliš, protože to by mohlo být při vysoké rychlosti na trati nebezpečné. Nízký tlak huštění má také za následek ztrátu tuhosti pneumatiky, a proto se snižuje přesnost reakcí.
  • Proč bych měl před opuštěním okruhu zkontrolovat a v případě potřeby upravit tlak huštění mých pneumatik?
    Je to nezbytné, protože jakmile vaše pneumatiky po jízdě na trati zchladnou, sníží se jejich tlak huštění, který tak může být příliš nízký pro silniční užití. Proto je třeba nastavit správnou hodnotu tlaku huštění, ideálně poté, co pneumatiky zchladnou, a ještě předtím, než vjedete na silnici.
  • Jak často bych měl kontrolovat tlak huštění mých pneumatik na trati?
    Úměrně s tím, jak se pneumatiky zahřívají, stoupá s každým kolem jejich tlak huštění až do okamžiku, kdy se dosáhne provozní teploty pneumatik. Tlak huštění by tedy měl být kontrolován a dle potřeby upraven vždy po prvních jízdách (4 až 5 kol), aby se dosáhla optimální hodnota tlaku huštění zahřátých pneumatik. V průběhu dne tlak vzduchu v pneumatikách opakovaně překontrolujte, především pokud se mění jízdní podmínky.
  • Jaký typ tlakoměru bych měl použít pro kontrolu tlaku huštění v mých pneumatikách při užití na trati?
    Doporučujeme použít přesný tlakoměr vysoké kvality.
  • Jaký je správný tlak huštění pro silniční pneumatiky Michelin při jízdě na trati (např. u pneumatiky MICHELIN Pilot Sport 4 / MICHELIN Pilot Super Sport)?
    Pro zahřáté silniční pneumatiky Michelin na trati doporučujeme tlak huštění okolo 0,3 baru nad standardní doporučenou hodnotou tlaku huštění u studených pneumatik. Pokud je tlak huštění příliš nízký, může docházet k nadměrné deformaci bočnic, nepřesným a pomalým reakcím na pokyny řízení a nerovnoměrnému opotřebení. Příliš vysoký tlak huštění snižuje přilnavost, zhoršuje jízdní reakce a vede k lokálnímu přehřívání.
  • Jaký je správný tlak huštění pro závodní pneumatiky Michelin při jízdě na trati (například u pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2)?
    Při užití pneumatik na trati vždy začínejte s tlakem huštění doporučeným pro SILNIČNÍ UŽITÍ, při němž se pneumatiky MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 postupně zahřejí.
    - Po několika kolech tlak vzduchu v pneumatikách zkontrolujte a upravte jej na ideální provozní hodnotu.
    ZAHŘÁTÉ PNEUMATIKY
    - Ideální provozní hodnota tlaku vzduchu v zahřátých pneumatikách MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 je mezi 2,3 baru a 2,7 baru, v závislosti na modelu vozidla a trati.
    - Nicméně některé modely vozidel potřebují u zahřátých pneumatik hodnotu tlaku huštění vyšší než 2,7 baru.
    STUDENÉ PNEUMATIKY
    - Nikdy nejezděte s pneumatikami, jejichž hodnota tlaku huštění je za studena nižší než 1,9 baru.
    - Aby se optimalizovala životnost pneumatik MICHELIN PILOT SPORT CUP 2, MICHELIN důrazně doporučuje udržovat minimální tlak huštění mezi 2 bary a 2,4 baru.
    UPOZORNĚNÍ
    - Pravidelně kontrolujte vnější bočnice: v případě, že zaznamenáte jakékoliv známky opotřebení, jako je například zmizení značení na bočnici, může to znamenat, že pneumatika jezdí s PŘÍLIŠ NÍZKÝM tlakem huštění. V takové situaci zvyšte jeho hodnotu minimálně o 0,2 baru, aby se zvýšila přilnavost a životnost pneumatiky.
    - Po užití na trati Než se z tratě vrátíte na silnici, ujistěte se, že pneumatiky vychladly, a upravte jejich tlak huštění na hodnotu doporučenou výrobcem vozidla.
  • Jaký je správný tlak huštění pro motorsportové pneumatiky Michelin při jízdě na trati (například u pneumatiky MICHELIN S9H)?
    Motorsportové pneumatiky Michelin mají provozní tlak huštění okolo 1,9 baru. Pro více informací o tlaku huštění u vašeho rozměru pneumatik se obraťte na Michelin.
  • Je třeba měnit tlak huštění mých pneumatik v závislosti na tom, zda je trať suchá, nebo mokrá?
    Na mokré trati doporučujeme použít tlak huštění doporučený výrobcem vozidla pro silniční jízdu.
  • Proč je třeba vyšší tlak huštění u dešťových/mokrých pneumatik (0,5 až 1 bar) než u slick pneumatik?
    Není potřeba zvyšovat tlak huštění dešťových/mokrých pneumatik, když už je zahřátá. Nicméně abyste získali odpovídající tlak huštění u zahřáté pneumatiky, její počáteční tlak huštění za studena musí být vyšší. Je to způsobeno ochlazujícím účinkem vody na silnici. V některých případech je vyšší hodnota tlaku huštění nezbytná pro ochranu před vznikem aquaplaningu.
    10/2013 - Z okruhu na silnici - club911.net
  • Je možné při užití na trati hustit pneumatiky dusíkem?
    Ano. Nicméně není nezbytné hustit závodní pneumatiky dusíkem. Přestože huštění dusíkem zpomaluje samovolné snižování tlaku huštění, jedná se o příliš malý pokles, který se v rámci jednoho dne na trati neprojeví. Stejně tak platí, že termodynamické vlastnosti dusíku jsou natolik podobné vlastnostem vzduchu, že i v tomto případě se tlak huštění zvyšuje úměrně s narůstající teplotou. Nezapomeňte rovněž, že vzduch se skládá ze 78 % z dusíku. Doporučujeme použít co nejvíce suchý vzduch.

Jsou vaší vášní vysokovýkonná auta?

Řada vysokovýkonných pneumatik

Řada vysokovýkonných pneumatik

Objevte vysokovýkonné pneumatiky Michelin Najděte si své pneumatiky
Objevte pneumatiku MICHELIN Pilot Sport 4 S

Objevte pneumatiku MICHELIN Pilot Sport 4 S

Znáte jednu z nejnovějších inovací Michelin? Objevte tuto pneumatiku
MICHELIN Passion

MICHELIN Passion

YouToube kanál, který je věnovaný výhradně motorsportu a vysokovýkonným autům Zhlédnout nyní