Auto Background conseil conduite hiver route winter Tips and Advice

Letní, zimní a celoroční pneumatiky - jaké jsou různé typy dostupných pneumatik? 

Letní pneumatiky? Celoroční pneumatiky? Zimní pneumatiky? Porozumět všemu, co se týká pneumatik, a najít si kategorii pneumatik, která nejlépe vyhovuje vašim potřebám, může být trochu složité. V současnosti existují tři hlavní kategorie a každá z nich má své vlastní specifické vlastnosti, výhody a omezení. Abyste se mohli rozhodnout správně, je nezbytné tyto různé typy pneumatik pochopit.

Tipy a rady ohledně vozidel

Různé typy pneumatik: jak si vybrat

Pneumatiky představují jediný kontaktní bod mezi vaším vozidlem a vozovkou. Proto přenášejí energii z motoru na povrch silnice, zajišťují jízdní stabilitu a brzdění, nesou váhu nákladu a tlumí nárazy. Jinými slovy řečeno: udržují vás v bezpečí, když řídíte. Proto je nezbytné učinit správný výběr z různých typů pneumatik. Pro každé vozidlo, ať už osobní, 4x4 nebo SUV, je stanovený určitý rozměr pneumatiky, specifický index rychlosti a index nosnosti. Pro správný výběr je také potřeba zohlednit povětrnostní podmínky ve vaší oblasti a jejich vliv na výkony vašich pneumatik. První, co budete muset učinit, je vybrat si jednu ze tří kategorií pneumatik:

cclimate été

Letní pneumatiky

Tyto pneumatiky jsou jednoznačně nejznámějším typem pneumatik a jsou vyvinuté tak, aby fungovaly při teplotách nad 7 °C (při nichž jsou také nejvýkonnější), a to jak na suché, tak na mokré vozovce.

Jsou vyrobeny tak, aby poskytovaly vynikající výkony z hlediska:

komfortu a palivové účinnosti u silničních pneumatik,

přilnavosti a odolnosti na závodních tratích u super sportovních pneumatik.

Nevýhody: na chladném povrchu jsou slabší a na zasněženém povrchu velice slabé.

warm dry braking_ENG
warm wet braking_ENG

Zimní pneumatiky

Výhodou sněhových pneumatik vyvinutých pro jízdu při teplotách pod 7 °C je, že velice dobře zvládají mokré a zasněžené povrchy. Nejčastěji se používají jako náhrada za letní pneumatiky v zimním období. Nevýhody: mají horší výkony při teplotách nad 7 °C a bývají hlučnější, proto je třeba je v létě vyměnit za letní pneumatiky.

Měnit dvakrát do roka pneumatiky může být pro vás nepříjemné a může vás to vést k rozhodnutí vybrat si místo toho celoroční pneumatiky, pokud je pro vás jejich užití možné.

car edito pneu voiture hiver michelin pilot alpin winter
braking on wet road_ENG

(1) Průměrný rozdíl v brzdné dráze zimní pneumatiky v porovnání s letní pneumatikou. Brzdění na mokrém povrchu z rychlosti 80 km/h do úplného zastavení (0 km/h). Testy TÜV SÜD 2013, rozměr 205/55 R15, teplota v rozmezí  4 °C až 6 °C.

braking on snow_ENG

(2) Průměrný rozdíl v brzdné dráze zimní pneumatiky v porovnání s letní pneumatikou. Brzdění na zasněženém povrchu z rychlosti 50 km/h do úplného zastavení (0 km/h). Testy TÜV SÜD 2013, rozměr 205/55 R16, teplota v rozmezí  -4 °C až -6 °C.

car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter

Celoroční pneumatiky

Celoroční pneumatiky jsou v posledních letech stále populárnější, pravděpodobně kvůli jejich hybridnímu designu, který jim umožňuje fungovat dobře v širší škále teplot, než je tomu u letních nebo zimních pneumatik. Jsou významně bezpečnější pro řidiče, kteří jsou zvyklí používat letní nebo zimní pneumatiky celoročně, což je v současnosti případ většiny evropských řidičů. Těm, kdo jsou zvyklí na každoroční výměnu letních a zimních pneumatik, zjednodušuje výběr celoročních pneumatik (pokud jsou k tomu příhodné jízdní podmínky) život, protože mohou používat stejné pneumatiky po celý rok a nemusí je každých šest měsíců měnit.

DALŠÍ ČLÁNKY

Používáte prohlížeč, který není podporován
Používáte prohlížeč, který tento web nepodporuje. To znamená, že některé funkce nemusí plně fungovat. Během prohlížení také můžete zaznamenat zvláštní chování stránek. Chcete-li využívat všech funkcí našich stránek, nainstalujte nebo aktualizujte některý z následujících prohlížečů