![Auto Background conseil conduite hiver route winter Tips and Advice](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/cjz86wbj309qe0psclnft4h3x-car-edito-conseil-conduite-hiver-route-winter.one-sixth.jpg)
Letní pneumatiky? Celoroční pneumatiky? Zimní pneumatiky? Porozumět všemu, co se týká pneumatik, a najít si kategorii pneumatik, která nejlépe vyhovuje vašim potřebám, může být trochu složité. V současnosti existují tři hlavní kategorie a každá z nich má své vlastní specifické vlastnosti, výhody a omezení. Abyste se mohli rozhodnout správně, je nezbytné tyto různé typy pneumatik pochopit.
Různé typy pneumatik: jak si vybrat
Pneumatiky představují jediný kontaktní bod mezi vaším vozidlem a vozovkou. Proto přenášejí energii z motoru na povrch silnice, zajišťují jízdní stabilitu a brzdění, nesou váhu nákladu a tlumí nárazy. Jinými slovy řečeno: udržují vás v bezpečí, když řídíte. Proto je nezbytné učinit správný výběr z různých typů pneumatik. Pro každé vozidlo, ať už osobní, 4x4 nebo SUV, je stanovený určitý rozměr pneumatiky, specifický index rychlosti a index nosnosti. Pro správný výběr je také potřeba zohlednit povětrnostní podmínky ve vaší oblasti a jejich vliv na výkony vašich pneumatik. První, co budete muset učinit, je vybrat si jednu ze tří kategorií pneumatik:
- zimní pneumatiky, určené pro teploty pod 7 °C;
- letní pneumatiky, dobré výkony na suchém a mokrém povrchu při teplotách nad 7 °C;
- celoroční pneumatiky, vyvinuté pro celoroční užití v různorodých povětrnostních podmínkách.
![cclimate été](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/ck0xln8qd037f0po1ysi66q54-cclimate-été.0.0.300.300.one-sixth.jpg)
Letní pneumatiky
Tyto pneumatiky jsou jednoznačně nejznámějším typem pneumatik a jsou vyvinuté tak, aby fungovaly při teplotách nad 7 °C (při nichž jsou také nejvýkonnější), a to jak na suché, tak na mokré vozovce.
Jsou vyrobeny tak, aby poskytovaly vynikající výkony z hlediska:
komfortu a palivové účinnosti u silničních pneumatik,
přilnavosti a odolnosti na závodních tratích u super sportovních pneumatik.
Nevýhody: na chladném povrchu jsou slabší a na zasněženém povrchu velice slabé.
![warm dry braking_ENG](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/ck3kdc05b02sq0ppb1o0bnka1-warm-dry-braking.one-sixth.jpg)
![warm wet braking_ENG](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/ck3kdc09402sr0ppb3aowe0s0-warm-wet-braking.one-sixth.jpg)
Zimní pneumatiky
Výhodou sněhových pneumatik vyvinutých pro jízdu při teplotách pod 7 °C je, že velice dobře zvládají mokré a zasněžené povrchy. Nejčastěji se používají jako náhrada za letní pneumatiky v zimním období. Nevýhody: mají horší výkony při teplotách nad 7 °C a bývají hlučnější, proto je třeba je v létě vyměnit za letní pneumatiky.
Měnit dvakrát do roka pneumatiky může být pro vás nepříjemné a může vás to vést k rozhodnutí vybrat si místo toho celoroční pneumatiky, pokud je pro vás jejich užití možné.
![car edito pneu voiture hiver michelin pilot alpin winter](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/cjz86jxhm0dz60ps1nqevqgxb-car-edito-pneu-voiture-hiver-michelin-pilot-alpin-winter.0.46.500.406.one-sixth.jpg)
![braking on wet road_ENG](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/ck38s3k0g01po0qqoib48tkst-braking-on-wet-road.753.353.5142.3037.one-sixth.jpg)
(1) Průměrný rozdíl v brzdné dráze zimní pneumatiky v porovnání s letní pneumatikou. Brzdění na mokrém povrchu z rychlosti 80 km/h do úplného zastavení (0 km/h). Testy TÜV SÜD 2013, rozměr 205/55 R15, teplota v rozmezí 4 °C až 6 °C.
![braking on snow_ENG](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/ck3kd1cln02x80qpcc0csxr9b-braking-on-snow.740.281.5194.3109.one-sixth.jpg)
(2) Průměrný rozdíl v brzdné dráze zimní pneumatiky v porovnání s letní pneumatikou. Brzdění na zasněženém povrchu z rychlosti 50 km/h do úplného zastavení (0 km/h). Testy TÜV SÜD 2013, rozměr 205/55 R16, teplota v rozmezí -4 °C až -6 °C.
![car edito pneu voiture hiver michelin crossclimate toute saison winter](https://aecbmesvcm.cloudimg.io/v7/https://cxf-prod.azureedge.net/b2c-experience-production/attachments/cjz87ekcc0c3h0pqbqs6c3631-car-edito-pneu-voiture-hiver-michelin-crossclimate-toute-saison-winter.0.33.500.433.one-sixth.jpg)
Celoroční pneumatiky
Celoroční pneumatiky jsou v posledních letech stále populárnější, pravděpodobně kvůli jejich hybridnímu designu, který jim umožňuje fungovat dobře v širší škále teplot, než je tomu u letních nebo zimních pneumatik. Jsou významně bezpečnější pro řidiče, kteří jsou zvyklí používat letní nebo zimní pneumatiky celoročně, což je v současnosti případ většiny evropských řidičů. Těm, kdo jsou zvyklí na každoroční výměnu letních a zimních pneumatik, zjednodušuje výběr celoročních pneumatik (pokud jsou k tomu příhodné jízdní podmínky) život, protože mohou používat stejné pneumatiky po celý rok a nemusí je každých šest měsíců měnit.